petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 februari 2011

Av petrasperspektiv - 21 februari 2011 20:53

Tänk, vi har varit här nu i fyra dagar! Snart dags att åka hem ju! Det är liiiite jobbigt att tiden går så snabbt. När jag tänkte på den här resan tänkte jag mycket vila och mycket läsande. Oj, oj, oj vad fel jag hade. För att beskriva det kan jag beskriva dagens program. Den har varit så här:

06:45 uppstigning för dusch inklusive hårtvätt, suck...

08:00 frukost

09:00 avfärd (gåendes) mot shoppingcentret strax utanför stan. Toktempo:-)

09:30 Framme, med lår som inte längre kändes pga av kylan...

10:00 shopping, bara det riktiga shoppingproffset i familjen, dvs dottern, hittade något, men jag ger inte upp. Imorgon känner jag är min lyckodag:-)

12:50 taxi tillbaka till hotellet. Vi åkte med en glad tjeck. Han tillhör definitivt en minoritet.

13:00 lunch på hotellet

13:40 snabb ombytning till ishallskläder, dvs cirka 74 lager...

14:00 avfärd till grannstad och den den varmaste (!!!) ishall på den här jorden. Jag fick ta av mig tjockjackan i pausen!

15:00 framme vid ishall. Till vår stora fasa fanns där ingen bar!!! Det är ett helt nytt krav vi föräldrar har, att det finns en bar. En förälder fann dock en lösning. Han pinnade iväg och köpte en kasse öl. Kreativt:-)

16:00 matchstart. Mucho spännande!

18:00 matchslut. Vi vann med 8-7. Sehr gut! (Impade över mina språktalanger?)

18:45 avfärd hemåt

19:30 middag. Idag kom servitören farandes igenom restaurangen och gav mig ett glas rött utan att jag ens bett om det. Dåligt tecken?

Och nu sitter jag här.

Fattar ni? När skulle jag vila? Inatt. Så blir det.

Nu vill maken ha datorn. Jobbigt att dela men eftersom jag är en hygglig prick får han låna den. Sån är jag:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards