petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av petrasperspektiv - 7 februari 2011 20:35

Imorgon är det dags för nationellt prov i svenska och svenska som andraspråk. Upp till bevis för min del alltså. Jag tror att jag är mer nervös än eleverna. Jag vill ju så gärna att de ska lyckas! Jag kommer i alla fall att vara på plats och stötta dem mentalt;-). Om alla klarar godkänt bjuder jag på fika. Tror ni det kan vara en bra morot? Äh, jag bjuder på fika i vilket fall som helst, bara alla gör så bra de kan.


Idag var det lång dag på jobbet. Lunchen åt jag med vänstran samtidigt som jag hade ett samtal. Det gick det med.


Ett promenadmedarbetarsamtal har också hunnits med. Idag i ett rasande tempo. Skönt!


Pratat med broren har jag gjort. Vi har synkat vår vintersemester nästa år. Han ringde och bytte stuga idag så att vi bor grannar. Inte för att han har en sådan försäkring som gör det möjligt men han lyckades ändå. Det är bara han som lyckas med sånt;-). Jag funderar skarpt på att hyra in honom nästa gång vi ska binda om huslånet. Det hade förmodligen slutat med att banken var skyldig OSS pengar varje månad;-).


Eftersom jag haft det lite körigt på jobbigt idag har jag 8,5 pp kvar att äta! Förslag?



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards