petrasperspektiv

Alla inlägg den 31 december 2011

Av petrasperspektiv - 31 december 2011 16:19

...är det dags att hoppa ur myskläderna och in i duschen. Håret ska plattas, fejset ska få sig en omgång och så, det värsta, ska kläderna bestämmas. Halleda, jag har inte ens prövat det jag tänkt ha. Förmodligen ser jag ut som en heffaklump och måste tänka om, fort. Det har hänt sååå många gånger förr att jag inte skulle bli förvånad om det händer igen. Det vore mer förvånande om det jag hade funderat ut satt som en smäck direkt...


Okej, nyårslöften. Jag är kass på att både ge och hålla nyårslöften. Men jag funderar på att lova mig själv att gå ner de jäklans kilona jag drog på mig när jag slutade röka. Ja, jag vet att det är en massa år sedan men jag antar att jag körde slut på karaktären då för jag verkar inte ha någon kvar.


Om jag lovar att sluta äta godis kommer jag att tappa vikt per automotik men godis är ju sjukt gott.


Om jag slutar äta mackor händer detsamma men mackor är ju också sjukt gott.


Om jag ökar träningsdosen kommer jag att gå ner men jag har ju rätt mycket att göra redan nu så att tro att den lediga tiden kommer att öka är naivt.


Alltså återstår en kombination. Äta godis vid synnerligen sällsynta tillfällen, tillåta mackätning en gång i veckan och så träna minst tre gånger per vecka, helst promenera 30 minuter om dagen. Det får nog bli mitt löfte det. Och vad händer om jag inte håller det? Jag vet inte. Det är ju det som är mitt dilemma. Kan någon komma på ett grymt straff om jag slarvar?


Nähä, nu får jag nog fasen lägga på ett kol! Till er som läser detta önskar jag ett riktigt gott nytt år och låt oss alla hjälpas åt att göra 2012 till ett ännu bättre år än vad 2011 var, även om det inte var så dumt det heller:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards