petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 december 2011

Av petrasperspektiv - 5 december 2011 18:17

Hemma i Sössborg igen. Igår kväll, sent, kom vi hem igen efter några dagars äventyr i London. Det har varit fantastiska dagar. Vi har skrattat en massa, ätit (lite), druckit (lite), shoppat (mycket) och gått (extremt mycket). Om man ska dra de fyra dagarna i snabbversion blir det så här:

* Hopp på tåget i Bma, torsdag 6:06

* Kastrup, Easyjet, Stansted, National Express in till stan.

* Taxi till hotellet.

* Incheckning. Sunkigt hotell MEN vi skulle ju bara sova där. För att förklara sunkigheten på toaletten kan jag berätta att jag hellre gick på offentliga toaletter än den på hotellrummet och då ska man veta att det ALDRIG hänt under mitt 41-åriga liv...

* Ut på Oxford Street och shopping tills vi stöp.

* Fredag och dags för sightseeing. Vi gick och gick och gick. Först vanligt och sedan i trappor i Saint Paul´s Cathedral. En riktig killer. T på jobbet hade rekommenderat ett besök där istället för London Eye och katedralen är ju något mer stabilt byggd så den fick min röst. Att jag snudd på dig på kuppen gör inte så mycket bara jag slapp vara 132 m upp i luften i ett pariserhjul, typ. Dessutom sågs Big Ben, Westminister Abbey, London Eye, jo vi såg den;-). I vanlig ordning glömde vi Downing Street 10. Det är nog inte meningen att jag ska se det. Vi var dessutom i Picadilly Cirkus och jag tycker fortfarande att det är konstigt att det är något folk vill se.

* Pasta och rödvin på en italiensk restaurang. Mums. Liten iordninggörande och sedan var det dags för musikal. Dreamboats and Petticoats. Petticoats betyder underkjol om någon vill veta. Jag ringde hem och maken googla innan vi gick in. Jag kan ju inte sitta där och inte ens fatta vad titeln betyder. Hem och ett gals vin innan vi stupade i säng.

* Lördag och Notting Hill. Marknad på Portobello Road. Tur att vi är morgonpigga för när vi var klara var det så galet mycket folk där att det knappt gick att ta sig fram.

* Vi hittade bokhandeln den här gången! Så nu har man varit där också. Känns coolt:-). En bit av Hugh Grant liksom:-)

* Promenad genom Hyde Park mot Harrods. Och om vi tyckte det var mycket folk i Notting Hill så var det INGENTING jämfört med Harrods. Jeeeezez. Och folk gnäller på Ullared... Rena lugnet jämförelsevis:-)

* Promenad hem. Låååååååång sådan. M har mätt rundan efteråt. Cirka 1,1 mil. Inte konstigt att fötterna värkte så det knappt gick att ha täcket på dem.

* Söndag. SHopping för dem som hade plats kvar i väskorna. Dvs INTE mig och dottern. Jo några dvdfilmer inhandlades och trycktes med kraftigt våld ner i väskorna. Ett tag var jag säker på att dotterns väska skulle spricka. På riktigt.

* Ut till Stansted, som faktiskt är en av de trevligast flygplatserna jag varit på, där vi åt supergod mat innan det var dags att åka hemåt.

* Dricka lite svalkande läsk och äta choklad på Kastrup i ca en timme eftersom vi preciiiiis missade 21:06-tåget. Jaja, vi hade kul där med.

Japp, det var dagarna i London i snabbversionen. Det finns massor att berätta om. Till exempel när dottern trillade in genom ett hål i väggen på teatern:-) eller när öloutbildade jag ska beställa öl på en pub eller om M och när hennes strumpor bråkade eller om J:s envisa jakt på en nyårsklänning och att jag var beredd på att bli religös när hon äntligen hittade den:-). Ja ni fattar. Det har hänt massor med roliga grejer. Nu ska jag göra en annan rolig grej, NOT. Laga middag.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards