petrasperspektiv

Alla inlägg den 23 december 2011

Av petrasperspektiv - 23 december 2011 16:00

Här hemma glassas det. Allt är klappat och klart (vitsigt va?). Maken och jag har motionerat. Maken och sonen har motionerat ännu mer. Dottern och jag skulle ha gått en runda på stan men hennes förbaskade feber vägrar att ge med sig. Skit. Hoppas den är borta tills imorgon. Annars får det bli Panodil. Istället fick maken hänga med på en stadsrunda. Det gick bra. Enda gången han var lite kinkig var i kön på Shack Matt när jag plötsligt kommit på att jag behövde strumpbyxor. Men han överlevde även det:-)


Nu sitter vi med varsitt glas vin. Maken ska alldeles strax börja laga mat och jag ska försöka vara upptagen med något annat;-). Det ska nog inte vara några problem:-)


Idag fick jag veta att min julklapp från maken inte kommit med posten ännu. Det bara konstaterar han och så säger han att då får jag ju vara utan. Men allvarligt talat. När man knappt får några julklappar alls längre då vill man fasen i mig ha den man faktiskt räknar med. Nixelipix, maken. Det duger inte. Jag vill ha en julklapp. Visst är det moget och vuxet att säga att det inte gör något och att jag kan få den efter jul men så vuxen vill jag inte vara. ;-)


Nu har maken fastnat i en julfilm. Det kan hända att jag dör svältdöden om jag inte styr upp matlagningen lite. Så, hej så länge!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards