petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 december 2011

Av petrasperspektiv - 6 december 2011 20:57

Dagen startade med att jag återigen stängde av mobilen när larmet satte igång. Hmm, vad gör jag för fel? Det har ju funkat hela tiden innan. Idag hann jag i alla fall i tid. Kollegan hämtade mig och så for vi till K-hamn på föreläsning. En bra sådan. Mycket bra!


Därefter for vi tillbaka till S-borg för ett möte med chefen. Vi hade inte ätit någon lunch och som tur var hittade jag en överlevnadsbar längst ner i väskan som vi kunde dela på. En liten dammsugare till kaffet blev det lite senare också. Nyttigt:-)


Efter det mötet var det så många trådar att ta tag i och så mycket tankar att sortera OCH så mycket tomma magar att fylla att vi gick och åt. Vi åt lunch halv fyra. Mmm, bra det. Sedan filosoferade och diskuterade vi tills personalen släckte och låste:-)


Som vanligt har jag fått en massa tankar och klokskap att hantera efter samtalet. Tack för det!


När jag sedan väl var hemma var det lite jobbesamtal att göra och efter det lite mammasamtal. Hon säger att jag ska gå till doktorn och undersöka om jag har benskörhet. Hmm, jag och doktor säger jag ogärna i samma mening. Jag är oerhört lik min pappa i det fallet. Till doktorn går man helst aldrig. Bara om man har halsfluss. Och då går man dit för att få penicillin. Diagnosen har man redan fastslagit själv. Man går helst inte dit annars. Tänk om han/hon hittar något obehagligt. Usch...


Just nu sångövar dottern. Jag önskar ni kunde höra det. Det låter riktigt kul med miiii, moooo, miiii, mooo i höjande skala, eller vad det nu heter:-)


Nu ska jag antingen crosstraina eller ska jag lägga mig på soffan. Svårt val.


Imorgon är det jobbedag och jag har ungefär tusen miljoner saker att göra. På kvällen är det galej men jag vet inte om det är hemligt så jag säger inget, idag i alla fall. Ha det gött!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards