petrasperspektiv

Alla inlägg den 20 december 2011

Av petrasperspektiv - 20 december 2011 21:06

Jag vill absolut inte att min blogg ska vara ett gnällforum eller negativt och tradigt skriven. Nej, jag vill skriva en blogg som är pigg, glad och skriven med glimten i ögat. Gnäll är sällan konstruktivt eller leder till något gott och är det något jag har svårt för så är det just gnäll. Därför tänker jag inte skriva något långt inlägg idag. Just för att jag känner mig gnällig. Det är bättre att bespara alla det tradiga.


Det jag kan berätta är att det varit styrelsemöte i hockeyn och vi slog personbästa med råge. Mötet klarades av på UNDER två timmar. Det har aldrig hänt förut.


Dottern, stackarn, är sjuk. Hon är full av feber och gör inget annat än sover och snyter sig. tradigt. Hoppas hon frisknar till innan julafton.


Sonen har en gigantisk polyp som ska opereras bort. Hoppsan. Det är därför han varit täppt i typ sju, åtta år... Ingen kan anklaga oss för att springa hos doktorn i onödan i alla fall...


Mmm, det var väl sjukläget i familjen. Upplyftande va?;-)


Snart är det helg. Julafton och juldagen är intecknade med sällskap med familj och släkt. Måndagen har jag talat om att jag inte på några villkors vis tänker vara social på. Icke. Då ska jag såsa omkring här hemma i pyjamasen och bara göra sånt jag vill. Jag tänker inte prata med andra än familjen och jag tänker inte gå ut. Jag tänker överhuvudtaget inte göra nånting som kräver något av mig. Bara så ni vet om ni hade tänkt komma hit den dagen. Den dagen är min och den ska vara kravlös. Mmm, jag längtar.


Nu ska jag ringa kollegan så att vi kan styra upp morgondagen. Ha det gott!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards