petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av petrasperspektiv - 21 maj 2011 19:57

...följer med till Ikea efter en match i gassande solsken och sedan väntar de tålmodigt medans dottern ska bestämma sig, första Ikea-anställda inte fattar någonting, andra Ikea-anställda reder ut allting, tredje Ikea-anställda gör tokfel i kassan så slutsumman blir typ dubbelt så stor som den ska vara och fjärde Ikea-anställda pelar sig i naveln och stressar inte ihjäl sig med att packa ihop vår order. Samma riktiga vänner trycker sedan in en bautalåda i sin bil och tar sonen (som inte får plats i vår bil) och levererar både son och låda och ler fortfarande trots att sonen sjungit för dem halva resan hem, med sin ljuva målbrottsstämma och som M sa; i fyra tonarter samtidigt. Det, mina vänner, är sanna vänner. Tack M och U!


Idag var vi alltså i Helsingborg och kollade på när sonen och laget spelade match. De förlorade. Trist.


Nu ligger vi utslängda i soffan, helt slut, och var och håller på med sitt. Maken sover, dottern och jag har varsin dator i knät och tv:n står på. Lagom ansträngande alltså:-). På tv:n är det där programmet där man tävlar och mäter sig med en femteklassare. Jag tror att jag ska kolla på det. Jag räknar med att kicka ass:-).


Sexorna har varit och tävlat i Drogfighten idag och jag undrar varför ingen har lagt ut vilken klass som vann. Jag är ju nyfiken!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards