petrasperspektiv

Alla inlägg den 22 maj 2011

Av petrasperspektiv - 22 maj 2011 18:40

...lite i alla fall. Jag började dagen med att sova tills jag vaknade av mig själv. Första gången vaknade jag 05 nånting men då talade jag om för mig själv att det är rubbat att vakna så tidigt en dag man är ledig så jag vände mig om och somnade om och sov till kvart i åtta. Underbart!


Frukost med maken på altanen var nästa aktivitet. Första utefrukosten i år. Uuuuuunderbart!


Sedan har dagen innehållit trädgårdsarbete (! ja, jag vet, oväntat...), solning på altanen (mycket mera väntat), tvätt, tvätt, tvätt och lite strykning på det. Det som måste göras är en dammsugning och en far-omkring-och-plocka-iordning-runda innan jag kan slänga mig i soffan och läsa min braiga bok och suga ut det sista ur helgen.


Imorgon är det fullt ös igen. Lång jobbedag och maken jobbar eftermiddag vilket innebär att jag åker på att laga middagen. Skittrist när man inte är hemma förrän vid sex. Eller övertygar man sina barn om att varm mat är överskattat:-) och så äter vi mackor och yoggi istället. Passar mig utmärkt.


Nu börjar det mörkna ute. Jag läste på facebook att det är riktigt dåligt väder i åtminstone Ystad, Malmö och Ängelholm så jag antar att det är det som är på väg hitåt. Det gör verkligen ingenting. Då kan jag ju inte gå en runda... Mot boken:-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards