petrasperspektiv

Alla inlägg under maj 2011

Av petrasperspektiv - 15 maj 2011 16:57

Idag var det dags för sonen att fystestas i Karlskrona och givetvis hängde jag och maken på. Nja, vi fystestade ju inte förstås men vi tillbringade dagen på Leråkra GK under tiden. Det är en riktigt trevlig golfbana om man bortser från att den är kvinnoförtryckande. Allvarligt talat, inte ett dass på 12 hål. Att jag inte kissade på mig... Man kan inte spela vettig golf när man är kissnödig. Så är det bara.  Det påverkar spelet negativt. Alltså skyller jag allt på banägaren. Japp. Maken däremot spelade lysande golf men det är ju inte så konstigt. Han kissade säkert tre gånger:-)


Nu ska vi laga mat, tvätta 148 maskiner tvätt (typ), duscha och ladda inför hockeyn! Måtte det bli guld idag!


Av petrasperspektiv - 14 maj 2011 21:36

Tittar på melodifestivalen just nu. Det är två pajasar i rött och sju kilo hårspray i håret som sjunger just nu. Hmmm, börjar jag bli gammal eller är de bara för mycket?


Nu har broren med familj precis kört hem. Vi har haft en mycket trevlig lördag tillsammans. Vi träffades i Hässleholm klockan tio i förmiddags när sonen och fotbollslaget spelade där, och vann:-). Sedan lunchade vi på McDonalds, shoppade på Shack Matt och drack kaffe här hemma innan det var dags för dotterns dansuppvisning. Den var lika bra, om inte bättre, än igår.


Efter showen bar det av hemåt och så grillade vi. Mums. Eftersom det är maken som ska hämta dottern kunde jag njuta av ett glas rött till. Mums. Morsan och J kom oxå inom en sväng för att lämna blommor till dottern men de stannade och fikade lite de oxå. Kul med mycket folk!


Ok, nu är det en grek som inte kan sjunga på scenen. Vojne, vojne...


Maken sitter och läser om golftävlingar på nätet. Han tror på fullt allvar att vi ska tävla. Han har inte fattat att det på alla sätt kommer att sluta illa...en virad klubba runt halsen eller bara skilsmässa;-)


Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken...nu ska jag i alla fall koncentrera mig på låtarna i melodifestivalen. Nu är det en ryss som tydligen tycker Saade är en blek kopia av honom. Hmmm, Saade och hans gäng dansar i takt...

Av petrasperspektiv - 13 maj 2011 14:13

Idag har jag varit imponerad av mig själv. Ja, jag vet att det lät väldigt oödmjukt men jag har hunnit med massor på att-göra-listan. Jag har pratat med elever och personal. Jag har fixat med en som ska komma och prata Internet och säkerhet med en klass. Jag har varit med på SVG och förhandlat tjänstefördelningen och en mängd andra saker. Det enda jag inte hann var att äta men det rådde jag bot på när jag kom hem.


När jag kom hem hittade jag inte maken så jag gick upp till snickarna för att se om han var där och hjälpte till. Då möttes jag av orden: "Men nu kommer ju den riktiga chefen. Vi kan fråga henne." Kloka snickare:-)


Ikväll är jag hjälpare på Dk:s show. I love it! Om ni gillar dans och spex tycker jag att ni ska hänga på. Ikväll 19:00 på Bokelund. Eller för all del imorgon kl: 16:00.


Nähä, nu tycker maken att vi ska till golfbanan och eftersom han har lovat att städa när jag är iväg ikväll är det svårt att säga emot:-). Hasta la vista!

Av petrasperspektiv - 12 maj 2011 20:26

Kollegan M körde och krockade idag på väg till jobbet. Han kör motorcykel och fick sig en rejäl luftfärd innan han landade, på huvudet... Hjälte, som han ju gärna vill vara, så kör han ju givetvis vidare till jobbet(!). Men till och med han fick, enligt folk på jobbet, till slut erkänna att det gjorde ganska ont och att han nog behövde uppsöka vård, men först skulle givetvis mc:n lämnas in:-). Ja, nu kan jag ju skoja om det för jag vet att han i och för sig är mörbultad utan dess like och har en lätt hjärnskakning men för övrigt är han oskadd. Lite rädd blir man också. Tänk vad som kunde hänt! Usch!


Vägde mig. London och Barcelona märktes nu. Plus 7 hekto. Fan. Måste skärpa mig.


Styrelsemöte. Vi brukar ALLTID ha kaffe och frallor och jag hade inte ätit sedan lunch och inte druckit kaffe sedan strax innan nio imorse så jag bröt ju nästan ihop när det visade sig vara frukt och juice. Men, jag har ju andra sidan 7 hekto att bli av med igen. Fort som f-n.


Nu är jag äntligen hemma och jag borde köra och veckohandla om jag vill hinna ut till golfbanan imorgon eftermiddag men jag är så djuriskt trött att jag inte orkar och i vanlig ordning kommer jag förmodligen att prioritera bort golfen. Skittrist.


Nu ska jag titta på något töntigt program som inte kräver något som helst engagemang.

Av petrasperspektiv - 12 maj 2011 20:26

Kollegan M körde och krockade idag på väg till jobbet. Han kör motorcykel och fick sig en rejäl luftfärd innan han landade, på huvudet... Hjälte, som han ju gärna vill vara, så kör han ju givetvis vidare till jobbet(!). Men till och med han fick, enligt folk på jobbet, till slut erkänna att det gjorde ganska ont och att han nog behövde uppsöka vård, men först skulle givetvis mc:n lämnas in:-). Ja, nu kan jag ju skoja om det för jag vet att han i och för sig är mörbultad utan dess like och har en lätt hjärnskakning men för övrigt är han oskadd. Lite rädd blir man också. Tänk vad som kunde hänt! Usch!


Vägde mig. London och Barcelona märktes nu. Plus 7 hekto. Fan. Måste skärpa mig.


Styrelsemöte. Vi brukar ALLTID ha kaffe och frallor och jag hade inte ätit sedan lunch och inte druckit kaffe sedan strax innan nio imorse så jag bröt ju nästan ihop när det visade sig vara frukt och juice. Men, jag har ju andra sidan 7 hekto att bli av med igen. Fort som f-n.


Nu är jag äntligen hemma och jag borde köra och veckohandla om jag vill hinna ut till golfbanan imorgon eftermiddag men jag är så djuriskt trött att jag inte orkar och i vanlig ordning kommer jag förmodligen att prioritera bort golfen. Skittrist.


Nu ska jag titta på något töntigt program som inte kräver något som helst engagemang.

Av petrasperspektiv - 11 maj 2011 20:00

Jag är nyss hemkommen från Danskompaniets barnshow där jag dels agerade publik och tittade på framförallt småkusinerna som by the way var ursöta och urcoola där de dansade till Carolas Tommy tycker om mig och dels var korvgumma. Alltså jag hjälpte till att servera korv och saft till publiken efteråt.


Så klart träffade jag massor av folk jag känner och det är ju alltid kul. Jag kan ju också berätta att jag har världens coolaste dotter. Hon, och en till, är ledare för 

3-4-åringarna och det kan jag som gammal förskollärare berätta för den som vill veta att det är inget lätt jobb. Hon får alltså dem att dansa, på en scen inför cirka 300 personer, utan att bryta ihop. Det är starkt. Hon gjorde sådant intryck på en i publiken jag känner att hon typ är bokad och paxad som deras framtida barnvakt.

:-)


Så till alla er som inte var på showen, kom nästa gång! De små barnen har ni missat, den chansen återkommer inte förrän i december igen men de lite större uppträder på fredag och lördag. Don´t miss it!


Imorgon är det vägning. Ujujujuj. Och jag som varit på resande fot...Jaja, nu jäklar ska det bli ordning. I alla fall tills jag åker till Tyskland i slutet på maj:-)


Ok, folk. Nu är det hockey. Och det är en viktig match så nu fokuserar vi!


Förresten! Det händer grejer där uppe. Ett tak är uppe och några väggar har fått gipsskivor. Dessutom är en vägg halvuppe. Kul!

Av petrasperspektiv - 10 maj 2011 18:49

Finns det någon ute där som vill bli adopterad av en rättså trevlig familj? Det enda vi vill är att du kan laga god och näringsrik mat, städa och tvätta. Det du får är en snäll familj med mycket humor och värme. Du får dessutom nästan huset för dig själv för vi andra är nästan aldrig hemma. Åtminstone inte samtidigt. Vad sägs? När vill du flytta hit?



Av petrasperspektiv - 9 maj 2011 18:53

Ja, fatta vad härligt det är med vår och snart sommar. Det är ljust och det är hyfsat varmt. Mycket, mycket, mycket bättre än november om ni frågar mig.


Det enda som är jobbigt nu är att man är lite vårtrött och sliten och att man väl egentligen skulle behöva lite semester. Ja, jag vet att ni sitter där nu och tänker att jag är galen för jag har ju haft semester två gånger på två veckor men jag menar riktig semester. Ni vet sån man är utvilad efter. Inte som mina, där jag är dödstrött när jag kommer hem för att semestern varit så intensiv. Men, som tur är ju våren full av goa helgdagar och om inte allt för länge kommer det en ledighet på fem dagar. Hoppas jag får vila då.


Jag har hört att man kan gå ner i vikt om man tänker rätt. Så jag överväger just nu att tänka så initah-e så jag slipper ge mig ut och springa. Vad tror ni om det? Jag kan ju springa imorgon bitti istället...


Jaha, tisdag imorgon och rättså späckat schema. Lika bra jag sätter mig och läser nu så jag är förberedd. Jag visste väl att jag inte skulle hinna springa;-).



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards