petrasperspektiv

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av petrasperspektiv - 20 maj 2011 19:39

Idag har jag nog varit igenom varenda humörsvariant man kan vara i. Jag har varit allt ifrån lugn till stressad, från tokglad till tokförbannad. Jag har känt lugn och tillit och jag har känt blossande ilska och besvikelse. Ni fattar att jag är helt slut nu.


En sak som fullständigt knäcker mig är när jag inte kan lita på att folk gör det de sagt att de ska göra. Sånt tycker jag är enormt jobbigt. Särskilt om jag inte kan göra det själv. Att vara beroende av andra är inget jag uppskattar. Jo, om jag vet att de gör det de ska. Om inte, blir jag bara stressad och hade lika gärna kunnat göra det själv för även om jag hade varit stressad av att behöva hinna mer så hade jag nog hellre varit stressad av det...


Men, men, men, idag hade vi yoga med bästa S. Åhhh, vad jag har saknat det. Jag känner verkligen att jag borde prioritera yogan. Den får mig ju att må så bra. Till hösten är det jag som börjar igen. Tänk om jag hade kunnat tillräckligt mycket för att yoga hemma. Jag kanske ska sätta upp det som ett mål. Då hade jag kunnat yoga var som helst och när som helst.


Idag har jag shoppat! Då var jag glad vill jag lova. Jag fyndade en fantastisk lampa på Liv. Den kommer att pryda vår hall på ett utmärkt sätt. Jag har också, tillsammans med maken, valt fondtapet till vårt sovrum. Jag och dottern for ner till Jims färg, japp jag kallar fortfarande affären för det;-), och botaniserade bland alla fina tapeter. Jag fastnade direkt för en helt galen tapet. Den är så färgsprakande att man behöver solglasögon när man tittar på den men man bli SÅ glad av den. Dottern talade direkt om att "den skulle pappa ALDRIG acceptera" och jag var beredd att hålla med. Men, den följde med hem tillsammans med tre andra prover och sedan valde vi. Först tog jag fram de tre mer normala tapeterna och maken hade en klar favorit. Innan jag tog fram den galna tapeten sa jag att det var min absoluta favorit, det KAN ha påverkat makens beslut något för till min stora förvåning sa han: Japp, den tar vi! Jag trodde verkligen att han drev med mig men det gjorde han inte. Fasen vad flott det kommer att bli. Jag utlovar foto på denna grymma tapet när den kommit upp på väggen! När vi ändå var där köpte vi magnetfärg till dotterns rum. En halvliter till det nätta lilla priset av 463:-. Det är galet, på riktigt.


Nu har jag precis ätit en supergod gyrossallad från Sölvesborgs pizzeria. Jag är så mätt att jag inte orkar resa mig men å andra sidan behöver jag ju inte resa mig heller. Nu ska jag yla med i sångerna i Så ska det låta. Ha det gott mina vänner!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards