petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av petrasperspektiv - 1 maj 2011 13:25

Så oglamoröst har jag det. Vårt hus har varit isolerat med kolstubb innan. För er som sluppit att bekanta er med kolstubb kan jag berätta att det är som små svarta stenar som mögar ner något oerhört. Denna kolstubb ska nu bort från vårt hus och ersättas med vanlig isolering. Det är bara det att kolstubb inte ger upp så enkelt och närjag trodde allt var borta då fortsätter det att dyka upp, eller trilla ner från ovanvåningen om jag ska vara helt korrekt. Detta sker givetvis efter att jag dammsugit. Då blev jag så sur att jag sprang en runda. Och det hjälpte. Jag var gladare när jag kom hem igen.


Tvättar som en galning gör jag också idag. I en träningsfamilj finns det en tendens att tvätten bildar berg om man inte sköter den. När jag nu vistas mycket i tvättstugan ser jag en enorm mängd damm på golvet. Suck. F-n ta torktumlaren. Bara att dammsuga. Det enda positiva är att man ser en enorm skillnad. Direkt.


Jag ser det kommer in stora och mörka moln. Va?! Ska det inte vara sol nu, till i september eller nåt? Jag som hade vant mig vid det gottiga vädret.


Nähä, rasten är slut. Tillbaka till tvättstugan. Den RENA tvättstugan:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards