petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 28 maj 2011

Roliga dagar

Av petrasperspektiv - 28 maj 2011 10:50

Det har ju inte blivit några inlägg på några dagar nu. Det beror på att jag varit utomlands, igen. Känner mig som värsta globetrottern:-)


Nu har jag varit i Tyskland på konferens i två dagar med facket. Vi samlades 05:00 i torsdags morse och sedan bar det iväg. Vi har hunnit med att diskutera och resonera kring en massa viktiga och angelägna saker såsom läroplansarbete, legitimering och HÖK10. Viktiga grejer. Men vi har också hunnit med att umgås och ha kul tillsammans. Och kul har vi. Herregud vad jag har skrattat. Samma sjuka humor allihop. Tillsammans har vi kommit på lysande affärsidéer. Det kanske slutar med en egen business;-). Vi har diskuterat om hurivida ML:s lön är rätt eller inte. Vi andra anser den vara rätt men det gör inte ML. Känsligt ämne det där;-), hehe. När vi åkte hem var det rejäl sjögång och konferensen kantades av suckar av obehag, illamående och grön färg i ansiktet på en del. Men jag var cool för jag hade ju köpt åksjukeband. Jag hade kunnat göra mig en rejäl hacka på dem igår. Synd att jag behövde dem själv.


Väl hemma kastades det inhandlade in i hallen, jag for med huvudet före in i garderoben, tvingade dottern att ta plats, slet fram tre klänningar och sa: Välj! Hon valde, jag bättrade på smink och hår, satte mig på cykeln och for iväg till Slottet. Där firades en som fyller 60 och en som fyller 65. Båda jobbar på skolan. Så himla kul! De som ordnat det hade verkligen gjort ett hästjobb. Vi snackar röda mattan och grejer. Jag blev oxå  fotad på röda mattan. Låt oss utgå ifrån att det aldrig mer kommer att hända. Vi fick se en massa bilder från när de var yngre. Haha, det var riktigt kul. Sådär flummiga och goa var de. På en bild sitter ett helt gäng på kuddar på golvet med varsin gitarr i famnen. Coolt!


Hemma var jag klockan två för så klart hade jag och kollegan M ett pedagogiskt resonemang som drog ut på tiden...


Nu ska jag snart till Bma. Sonen spelar fotboll. Vi hoppas på stjärnglans.

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 maj 2011 13:59

Härligt att festen blev lyckad. Själv kröp jag under en filt i soffan och somnade snabbt. Tyckte vi hade två bra dagar och riktigt kul tillsammans. Och visst är Ml:s lön rätt....ha ha

petrasperspektiv

28 maj 2011 22:21

Soffan körde jag ikväll. Vi satte oss vid åtta och medan de andra såg en film sov jag. Såååå skönt! Visst är ML:s lön rätt. han förstår bara inte det:-). hahahaha.
Förresten, jag såg din alias i stan idag:-). Såg ut precis som när du gestaltar, hehe.

 
Ingen bild

ML

30 maj 2011 23:30

Sluta diskutera min lön! =) Både du Pitbull och Gorilla vet om att jag definitivt inte ligger rätt! "Man ska inte sparka på någon som redan ligger ner". Ni bör istället diskutera hur eran nya affärside ska kunna ge er ett fett kapital på banken. Jag har ett förslag. Jag säger bara Tradera! Hahahaha...

Lycka till!

petrasperspektiv

31 maj 2011 20:40

Men vi tycker ju det är kul att diskutera din lön:-)
Tradera låter toppen. Nu har vi en del att stå i, hahahahaha:-)
Gorilla? Är det G?

 
Ingen bild

G

31 maj 2011 20:54

Tradera låter som en bra ide! Kanske ML kan dryga ut sin lön annars med att sälja åt oss på torget på lördagar. Då blir det ju centrumutveckling på köpet.
p.s det finns städfirma /packa husvagnen och dra så ser du inte skiten.

petrasperspektiv

1 juni 2011 18:17

Jisses vad du är kreativ! Bara sunda idéer!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards