petrasperspektiv

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av petrasperspektiv - 18 februari 2013 21:02

På matfronten alltså. Nu ska jag verkligen anstränga mig för att få Lchf:en att fungera. Jag mår ju så himla bra av det så jag fattar inte varför jag gång efter annan trillar i kolhydratfällan. Fast det är ju väldans gott med kolhydrater:-)


Just nu är jag så sötsugen att jag verkligen får anstränga mig för att inte ta Nutellaburken ur skafferiet och äta direkt ur burken med sked. Karaktär? Svagt, svagt känner jag att den ska finnas i mig någonstans. Få se om jag kan locka fram den;-)


Nu snöar det ute igen. Har det snöat lika många gånger någon annan vinter? Jag vet att det är sportlov och att det är kul för barnen med snö men jag tycker vi bestämmer att efter denna veckan försvinner eländet. Okej?


Idag pratade jag med dottern en liten stund. Det var värsta fördröjningen och jag hatar fördröjning när jag pratar i telefon men så klart står jag ut med det om det innebär att jag får prata med dottern. Idag hade de varit på utflykt hos ett folk som bor i djungeln och så hade de varit på en riktigt fin strand. Dottern hade fått en helkroppsmassage och var helt klart nöjd över det. Jag hoppas vi kan Skypa någon dag snart så jag kan få reda på allt kul som händer där på andra sidan jordklotet.


Nähä, nu måste jag koncentrera mig på Det okända. Spännande grejer det;-)



Av petrasperspektiv - 18 februari 2013 06:32

De mornarna jag kommer ihåg det drar jag ett motivations-/ inspirationskort. Idag kom jag ihåg det och med tanke på vad dagens arbete ska innehålla tycker jag att det här var oerhört passande och taggar mig inför uppgiften. Det stod:
"Bakom ögonblickets triumf finns timmar av målmedvetet arbete". Nu kör vi P!:)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards