petrasperspektiv

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av petrasperspektiv - 23 augusti 2010 20:41

Idag var det dags för första lektionen med niorna. Så himla kul att träffa dem igen! Vi drog lite riktlinjer och regler inför hösten och så berättade vi vad vi gjort på sommarlovet. Som vanligt var jag den enda som inte varit utomlands. Så är det alltid. Mina elever har släktingar världen över och åker alltid till så härliga platser på semestern. Jag har erbjudit mig att följa med och "passa dem" om de behöver nån som ser efter dem. De bara skrattar när jag säger det. Vad kan de mena med det?;-)


Efter en lång jobbedag var det styrelsemöte. Som vanligt var det snackigt och glatt men idag tror jag minsann vi slog rekord. På två timmar var vi klara. Det har aldrig hänt förrut!


Nu sitter jag och barnen och kollar på Fångarna på fortet. Vilken nostalgitripp:-)


Idag har dottern börjat gymnasiet. Schemat ser glassigt ut och jag tror nog att hon kommer att gilla gymnasiet. Jag är lite avundsjuk. Jag hade gärna levt om gymnasietiden, minus alla kärleksbekymmer då;-), fast jag lärde väl mig något av dem med...


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards