petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av petrasperspektiv - 15 augusti 2010 22:27

Vilken behaglig söndag jag har haft. Den började med att jag vaknade i husvagen. Jag var säker på att klockan inte var alls mycket för det är hon aldrig när jag vaknar men tji fick jag. Hon var nio. Kanon. Utsövd. En frukost i förtältet med en bok innan barnen vaknade till liv hann jag med. När de hade ätit och vi hade packat ihop oss for vi hem.


Väl hemma veckohandlade jag och maken och sen for han till jobbet. Efter det har jag crosstrainat, tittat på Avatar, tvättat, sytt, facebookat, lagat mat, ätit mat, pratat i telefon och lite annat smått och gott. Allt detta i en behagligt måslig takt. Så skönt!


Avatar fick jag låna av kollegan innan semestern och eftersom jag är långt ifrån någon filmtittare hade jag glömt bort den. Den var inte den bästa film jag sett men inte den sämsta heller. En helt okej film att crosstraina till för jag var tvungen att koncentrera mig på filmen och då tänkte jag inte på hur länge jag höll på.


Sonen och dottern hamnade i soffan däruppe och har kollat på OC i evigheter. Om jag och maken skulle vilja resa iväg en vecka eller så är det bara att köpa en OC-box till dem så är de roade:-)


Imorgon är det jobb igen. Jag ska börja min dag på skola 2. jag behöver kolla upp en del grejer som salar och så. Sen verkar det som om jag blir av med min arbetsplats där så eventuellt måste jag packa ihop mina grejer. Det känns ju verkligen toppen att man brydde sig om att prata med mig innan man fattade det beslutet. Märks det att jag är ironisk? Bra! Jag tycker verkligen det vore på sin plats att prata med mig innan man bestämmer att jag ska dela skrivbord med någon. Fattar ni hur mycket material jag har? Fattar ni hur pedantiska högar och hur välorganiserat mitt skrivbord är? Nej, om jag måste dela tänker jag planera och rätta hemma.


Om jag skulle ta och gå och lägga mig. Jag planerar att promenixa imorgon klockan sex...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards