petrasperspektiv

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av petrasperspektiv - 14 augusti 2010 15:09

Det regnar i Hällevik. Jag skulle precis snöra på mig promenadskorna när det började. Jag tog det som ett tecken. Alltså kollade jag facebook och bloggade lite istället. Dottern kom oxå in och hon satte på tv:n. Där visas just nu Lotta på Bråkmakargatan och tro det eller ej men jag får knappt kontakt med henne. Värsta nostalgitrippen. Den filmade rullade en del hemma hos oss för några år sen... Bredvid sig har en en gigantisk godispåse som hennes överdrivet hyggliga mamma köpt till henne. När jag ville ha en bit såg hon ut som om jag försökte ta hennes ena njure eller nåt. På nåder fick jag ta en bit. Helst ingen men om jag måste fick jag ta en "sockerbit". Rebellisk som jag är slet jag snabbt åt mig en fudgebit och proppade in den i munnen. Ha! Jag ska smygsno mer sen:-)


Igår kväll köpte dottern och jag pizza som vi åt i förtältet. Riktigt mysigt var det. Senare satte sig dottern vid datorn och jag kollade på tv. Det tog säkert en halvtimme innan jag somnade...herregud, tänk att man kan vara så slut efter en veckas arbete...


Nu slutar smattret på taket. Jag tror jag går en sväng. Kanske till affären borta i byn så jag kan handla mina egna fudge... 

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards