petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Nässång

Av petrasperspektiv - 14 mars 2010 14:06

Melodifestivalen slutade inte som jag ville igår. Vi kommer att skicka iväg ett bidrag som sjungs genom näsan...suck.

Familjen var rörande överens om att det INTE var rätt låt som vann. Det var faktiskt till och med så att vi redan innan sagt att det var så bra låtar i startfältet att det faktiskt inte spelade någon roll vilket som vann bara det inte blev Annas. Jaja, jag är ju i alla fall marginellt mer mogen än maken så jag kan rycka på axlarna och skita i vilket men han var riktigt upprörd. Det är vinnarskallen i honom. När han nu anser att vi är chanslösa i Norge kan vi lika gärna lägga oss ner och dö. Eller i alla fall strunta i att delta. Sån är han. Men det gick över. Idag skiter nog han också i vilket.


En liten fika med bästa vännen J har hunnits med idag. Väldigt trevligt. Vi hann avhandla en hel del. Dessutom råkade jag höra när de som satt vid bordet bredvid diskuterade ljudnivån när deras tonåringar har sex. Shit, vilket samtal att råka höra. Det var svårt att låta bli att lyssna. Till och med omöjligt. Jag kände att fick veta lite mer än vad jag ville...


Den stora frågan idag är om jag ska göra något vettigt eller om jag ska låta bli. Det känns rättså behagligt att inte ha större problem än så.


Tjipp och hej!



 
 
Ingen bild

susanne t

14 mars 2010 16:00

Då står jag inte högt i kurs eftersom jag röstade på Anna. Jag tittar aldrig på Eurovision Song Contest, tycker bara det är segt och tråkigt.

 
Dottern

Dottern

14 mars 2010 16:15

"Lägga oss ner och dö" HAHA! Perfekt beskrivning av pappa faktiskt!

http://www.anniejohansen.bloggplatsen.se

 
petra

petra

14 mars 2010 21:57

Susanne! Om du inte tar melodifestivalen på allvar får du inte rösta!!! Det är serious business you know;-)
Dottern: Visst fångade jag hans personlighet där:-)

http://www.petrasperspektiv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards