petrasperspektiv

Alla inlägg den 26 april 2012

Av petrasperspektiv - 26 april 2012 22:42

Rubriken speglar min sinnesstämning idag. Dagen började med att jag och kollegan UH for till grannstaden och ett integrationsprojekt. Verkligen superintressant och givande. Ett projekt som verkligen kan leda till riktig nytta. Lunchen på Gourmet Grön fnyser man inte åt heller. Jisses vilken god mat de serverar!Huvudet dunkade dock på idag också och sex migräntabletter har svalts. Hmm, jag är lite skeptisk till såna mängder.Sen hände en grej som fick mig ur balans en stund och jag fick ta till all kunskap jag har kring hur jag ska hantera jobbiga saker för att ta mig ur det. Jobbigt när det händer saker man själv inte styr över men ändå får ansvara för. Jobbigt när det dessutom delvis ÄR mitt fel att det blivit fel och att det beror på mitt förbannade minne som är som en teflonpanna för att jag har ungefär åtta tusen saker att hålla reda på HELA TIDEN!!!Det är nu jag måste ta i ända nereifrån tårna för att acceptera att gjort är gjort men det ska F-N i mig inte hända igen!Veckohandlingen på Maxi var bättre än det låter. Rätt kul att byta affär ibland. Kvällsmat i uterummet med make och barn var riktigt roligt och jag fick många goa skratt. Skönt slut på dage.By the way, en råtta är död och ligger stenhård och mumifierad där nere , urk, och maken murar igen alla tänkbara ingångar för nya råttor. Det vill vi inte ha under våra nya golv!God natt!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards