petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 april 2012

Av petrasperspektiv - 21 april 2012 19:12

Japp, fyra lager kläder på överkroppen hade jag på mig idag på golfträningen och ändå frös jag. Jag sörjde verkligen att jag inte orkade upp på vinden och hämta ner favo-mössan för den hade inte skadat. Det var kallt och det var blåsigt och om man aldrig haft lite längre hår så fattar man inte hur störigt det är när det far hår runt i hela ansiktet, särskilt när man ska slå. Suck. Mössan ska med i golfbagen innan jag går ut nästa gång.


Annars var golfträningen kul och ganska givande. Som vanligt slår man som en gud första gången man håller i klubborna för säsongen. Det är något med att inte ha några som helst förväntningar på sig själv och slagen som gör att slagen både blir långa och raka. Sen när man tycker att "jomen det här går ju bra, nu ska jag nog ta och försöka sänka mig lite" då går det allt annat än rakt och långt. Men, så är golf och då får man försöka gilla friskluft och fågelsång och uppskatta att man gått bort en hel del kalorier under rundan.


Maken grillade hamburgare till middag. Väldigt gott. Mitt uppdrag var att duka, plocka fram sallad och dricka vin. Bra uppdrag:-)


Nu tror jag att jag ska läsa lite. Fast risken finns att jag somnar. Jag är ju inte van vid så mycket friskluft som jag fått idag.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards