petrasperspektiv

Alla inlägg den 19 april 2012

Av petrasperspektiv - 19 april 2012 20:08

Idag har jag varit iväg på en grej som var oerhört givande och stärkande och som får mig att må så bra att det är nästan inte klokt att något kan få en att må så bra. Härligt. Och rörigt. För när dottern bad mig berätta vad som hänt idag så kunde jag inte komma på en enda sak. Det var tomt i huvudet. Och jag vet att jag måste sätta mig ner och verkligen gå en runda i hjärnan för att komma på vad som sagts och gjorts. Efter det kommer det att vevas runt i huvudet i alla möjliga och omöjliga sitautioner ända tills det på något sätt inlemmats i hela mitt system, mina tankar och mitt agerande. Sån är jag. Allt detta tänkande och reflekterande gör att jag känner mig tom i huvudet. Tommare än vanligt alltså;-). ¨å är hockey på tv perfekt. Det kräver inget tankearbete alls. Bara engagemang och det har

jag:-)


Imorgon är det fredag och jag jobbar minidag. Göttans. Efter jobbet är det raka vägen till P som ska fixa till håret på mig. Härligt. Någon som pillar mig i håret, massor av tidningar jag bara läser hos frissan och så kaffe. Bättre kan man ju knappt ha det!


Jag kan meddela att det är svinigt kallt i uterummet. Ja, på hela nedervåningen faktiskt. Sådär rått och kallt som det blir när det inte finns någon värme. Usch. Nu kan vädergudarna ställa sig på vår sida tycker jag och fixa lite ljummet väder så att vistelserna i uterummet blir lite behagligare. Okej?! Nähä, nu måste jag koncentrera mig på hockeyn.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards