petrasperspektiv

Alla inlägg den 2 april 2012

Av petrasperspektiv - 2 april 2012 21:20

Chill, ett rätt så bra uttryck måste jag säga. Ibland känner jag mig lite omogen för jag är alltid den första av mina jämngamla som börjar använda kidsens uttryck. Hmm, omoget men rätt så kul. Det är alltid kul att bygga ut sitt språk lite.


Jobbdagen började med ett möte och avslutades med ett möte. Däremellan var det lite skrivarbete, lite fixande och trixande och bra samtal med olika människor.


Kvällen tillbringades hemma hos grannen L tillsammans med C och J. Go fika och gott samtal och så lite skvaller. Sämre kan man ju ha det;-)


Efter det var det dags för lite övningskörning med dottern. Jag utsatte henne för en fickparkeringsövning i stan som hon klarade med glans. Den satt som en smäck! Bra jobbat.


Sonen är hos en kompis med ett helt gäng kompisar och njuter av kvällen innan tandställningen. Den ska på plats imorgon och sedan ska den sitta där i 2-2,5 år. Inte kul men det blir snyggt när det blir klart.


Imorgon far dottern och en kompis till Kiruna. Fattar ni hur långt det är till Kiruna?! Vad är det för fel på Stockholm? Det känns ju  som ett stenkast bort om man jämför med Kiruna... Jag har i alla fall talat om att det räcker att hon messar mig typ varannan timme. Då är jag lugn. Inte annars. Jobbigt det här med stora barn. Det var rätt skönt när man kunde förbjuda dem att gå ut när det var mörkt eller efter Bolibompa. Det var tider det.


Nu ska jag umgås lite med dottern. Förmana och prata om allt hon INTE ska göra;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards