petrasperspektiv

Alla inlägg den 10 april 2012

Av petrasperspektiv - 10 april 2012 20:41

Idag hade jag verkligen för avsikt att ut och gå en runda innan dusch och frukost men en titt ut genom fönstret på det gråa tradiga vädret fick mig att ställa om klockan istället. Det var jätteskönt!


På jobbet har det varit bra. Det var roligt att träffa och prata med alla igen. Lite kaosigt eftersom det var en hel del vikarier som behövdes fixas men det löste sig så småningom.


Utvecklingssamtal med dottern blev det idag. Det fick jag veta vid 13-tiden idag så förberedelserna var lika med noll men det gjorde inget. Hon sköter sig. Exemplariskt. Bättre än vad jag gjorde i den åldern. Inte för att jag var någon som inte tog studierna på allvar men jag var inte hälften så strukturerad och organiserad som vad hon är.


Sonen tog ett initiativ idag som jag hyllar. Han var missnöjd med en sak i skolan och tog tag i det. Han är en handlingarnas gosse. Han har dessutom stor integritet och kräver att bli behandlad med respekt. Blir han det är han respektfull tillbaka. Men, blir han det inte kan han vara rätt så dryg. Ganska sunt om man tänker efter. Inte för att jag hyllar dryghet, absolut inte, men jag hyllar att man vågar kräva respekt trots att man bara är femton.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards