petrasperspektiv

Alla inlägg under juli 2011

Av petrasperspektiv - 22 juli 2011 12:55

Ja, ta mig tusan om det inte så smått börjar se vettigt ut här hemma. Inte fullt ut, man ska ju inte överdriva, men åtminstone acceptabelt. Övervåningen blir bara bättre och bättre och i takt med det tycker jag att undervåningen ser allt j-igare ut. Hmm, bara att leva med tills att undervåningen ska renoveras, nästa år. Suck. Men vad gör man inte för att få ROT. 100 000 fnyser man inte åt. Inte vi i alla fall.


Äntligen, tycker sonen, är delen som saknades till moppen funnen. Tyvärr, tycker jag. Nu har jag en sak till att oroa mig över. Jag som redan oroar mig över alldeles för mycket...


Dottern arbetar idag men messade för en stund sedan att jag gärna fick tvätta hennes sängkläder. Är hon ett hygglo eller? Jätteshysst ju:-).


Nu hör jag mopedljud. Skönt, då kan jag slappna av en stund nu när han är hemma igen efter övningskörningen med maken.


Nu blir det lunch och sedan ska jag, maken och sonen ut och golfa lite. Vi får väl se hur det går. I vanliga fall är det jag som står för temperamentet i familjen men på golfbanan kan man säga att jag framstår som snudd på nerdrogad om man jämför med de andra två. Som tur väl är brukar de höra hur illa de låter efter en stund och sedan ta det för vad det är; en lek, en sport, ett sätt att komma ut och få motion och nöje i ett. Bara vi inte får sölkorvar framför oss för då faller liksom motionsbiten och jag blir lite kinkig;-).

Av petrasperspektiv - 21 juli 2011 23:09

Jag har ju inte bloggat idag! Hur kunde jag glömma? Istället har jag shoppat, strukit och crosstrainat. Slarvigt:-). Och nu är jag trött som en gnu så det är bättre att jag skriver ett inlägg imorgon. Eller hur? Jag tror det blir mindre konstigt.


Förresten så börjar övervåningen att arta sig. Det är en fröjd att gå och lägga sig i ett rum som inte är litet som ett större utedass och det är en fröjd att allt är så ljust och fint. Det är dessutom en fröjd att ha en lurvig, rosa matta i walk-in-closetten som gör att det är varmt och gosigt om fötterna under tiden man väljer kläder. Ja, så lättroad är jag.


Nu ska jag gå och lägga mig och har jag tur orkar jag läsa en halv sida innan ögonen faller ihop. Sov gott alla vänner!

Av petrasperspektiv - 20 juli 2011 18:27

Japp, jag har fyndat. Jag och dottern for iväg för att kolla in second-handen i Bma. Där hittade vi en gammal resväska som dottern ska använda som nattduksbord, små fat och en orange retroduk till dotterns rum. Kostnad: 135:-


Därefter for vi vidare till möbelaffären och där hittades en matta till sonens rum, en rosa stor sak för scarfsar till walk-in-closetten och en vit hylla till vårt sovrum. Kostnad: 689:-


Helt klart nöjd med dessa inköp. Däremot hade Flora väldigt lite roliga blommor så där blev bara två krukväxter inhandlade. Mest för att jag var tvungen.


Nu dricker jag kaffe och funderar på att sticka ut och springa lite. Märk väl: jag funderar:-) sen får vi se om det blir av idag eller imorgon:-).



Av petrasperspektiv - 19 juli 2011 21:54

Min dag började med att jag steg upp 06:08 för det var omöjligt att sova mer. Dels på grund av en dårpippi men också på grund av makens snarkningar... Maken trodde jag for upp för att jag ville ut och motionera så han steg upp han med. Det var ju bra för då fick vi en rask morgonpromenad:-).


Sedan blev det frukost och barnen kickades ur sina sängar. De kan ju inte ha sovmorgon jämnt;-). Efter det bar det iväg till båten och Kyrkviken på Ivö. Där är jättemysigt och det var varmt och skönt. Men, jag badade inte idag heller... SÅ varmt var det inte. Resten av familjen lekte med båt och ring medan jag läste och solade och löste lite korsord. Inte förrän halv fyra bar det hemåt igen och då var jag så rastlös att jag var snudd på aggressiv. Jag botade det med att sova en timme på soffan. Halleda vad skönt.


Dagen avslutades på golfbanan och idag flöt spelet på bra. Märkligt nog hade jag bara 2 poäng mer på de nio första äån igår och då spelade jag katastrofalt. Hmm, märklig sport. Framför oss hade vi ett par som förmodligen inte kommer att drabbas av minsta lilla stressymptom. Jag menar inte att man ska stressa omkring på banan men att åtminstone hålla ett sådant tempo att man förbränner liiiite mer än att ligga på soffan tycker jag nog att man bör ha. Det är skittråkigt att spela efter såna.


Nu tar vi ett glas vin med lite god Brie och kex till. Man måste ju fira att det är tisdag:-)

Av petrasperspektiv - 18 juli 2011 22:07

Imorse när jag vaknade regnade det rätt rejält ute och med tanke på den kommande golfrundan kändes det halvbra. Jag kopplade upp mig och kollade yr.no, dmi.dk och smhi.se. Mitt förtroende för vädersajter är rätt naggat så jag litar inte fullt ut på något av dem men jag måste säga att yr.no växte i mina ögon idag. De förutspådde nämligen att regnet skulle upphöra vid 10 och att det på eftermiddagen skulle bli riktigt fint väder. Smhi visade uppehåll men mulet, hela dagen. Även när det regnade som värst alltså... Dmi visade något mittemellan. Så, idag blir det stående ovationer för yr.no och till SMHI: skärp er!


Golfen gick så där. Ett par gånger ville jag knäcka en klubba över knäet men jag lyckades stoppa mig själv. 14 ut och 14 in lämnar ju en del att önska men det kanske blir bättre om jag lägger lite tid på att träna:-)


Nu ikväll har jag sorterat mina kläder. Halleda med kläder jag har. Det erkänner jag ju typ aldrig så att maken hör men idag råkade det slippa ur mig. Han kommer aldrig att få höra det mer:-). Förresten räcker inte våra galgar. Någon som har några ni vill bli av med? Hör gärna av er i så fall.



Av petrasperspektiv - 17 juli 2011 17:54

Himma efter en vecka i Ystad. Vädret lämnade ju en del att önska men sällskapet var det verkligen inget fel på och vi har gjort en del kul grejer som Wallander-vandring med guide som dessutom pratade om Ystads historia, mat på Le Cardinal, mums, fika på Fridolfs, ännu mera mums, picnic på stranden på kvällen, sol och värme på stranden på dan, i alla fall två dagar, grille med god mat och dryck, gemensam jogging, shopping, militärmuseum, Ales stenar, Kåseberga och vila i massor. Ja, det var väl veckan. Mycket nice!


Nu har maken och jag varit ute och sprungit. Han sprang långt och jag sprang inte fullt så långt. Men jag var halvdöd i alla fall när jag kom hem. Men, 2,5 km, utan att stanna och utan att svimma. Det är bra i min värld.


Nu ska vi grilla kycklingspett och till det blir det kroketter, sallad, vitlöksbröd och vin förstås:-). Och maten ska intas på altanen för är det sommar så är det:-) oavsett temperatur.


Imorgon ska maken och jag spela golf med broren och svägerskan. Så, alla, håll tummarna för uppehåll för det är så djuriskt tråkigt att spela golf i ösregn. Ok?!



Av petrasperspektiv - 16 juli 2011 19:38

Efter två dagars skitväder är det oerhört skönt att ha fått en soldag idag. I och för sig blåste det halv storm men solen sken och satt man bara i lä var det riktigt varmt. Gött!Damerna tog VM-brons. Starkt jobbat! När gjorde herrarna det sist? Och vilka får mest uppmärksamhet? Hmm...En sak jag ogillar är att det är så in i bängen kallt på kvällarna. Det är faktiskt juli. Ska man verkligen behöva ha fyra lager kläder på sig om man vill sitta ute. Jag är definitivt född i fel land.Idag hade vi tv:n på när vi åt middag. Det är ju tur man inte är så kvackelmagad för det visades reklam om analklåda, illaluktande flytningar och nagelsvamp. Rätt äckliga bilder skapas i huvudet eller hur? De bilderna i kombination med mat är så där...

Av petrasperspektiv - 15 juli 2011 20:48

Vilket köp jag har gjort idag! Supersnygga röda, blanka tofflor. Inhandlade i en riktig turistaffär. Förmodligen till överpris men så himla snygga. Man blir liksom glad av dem:-)Ales stenar har besökts idag. Jo, det var väl kul men det är ju bara stenar;-).Maken och U lurade dessutom in oss på ett militärmuseum. Det var exakt lika kul som det låter;-)Nu grillas det. Bättre sent än aldrig.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards