petrasperspektiv

Alla inlägg den 22 juli 2011

Av petrasperspektiv - 22 juli 2011 18:35

Maken och jag skulle golfa och var lite generösa och bjöd in sonen också. Vad gör han? Han fullständigt skåpar ut oss och nu har han sänkt sitt handicap. Shitkid:-). Hur det gick för mig? Jo, jag hade lysande slag men puttar man som en blind så blir det inte bättre än 14 p på nio hål.


Nu lagar jag Canelloni (eller hur det nu stavas) medan resten av familjen monterar ner, flyttar och monterar upp en gigantisk Pax-garderob. Jag är glad att matlagningen föll på mig idag. Jag HATAR att montera.


Till matlagningen dricker jag Resorb och cider. Mums:-)


Av petrasperspektiv - 22 juli 2011 12:55

Ja, ta mig tusan om det inte så smått börjar se vettigt ut här hemma. Inte fullt ut, man ska ju inte överdriva, men åtminstone acceptabelt. Övervåningen blir bara bättre och bättre och i takt med det tycker jag att undervåningen ser allt j-igare ut. Hmm, bara att leva med tills att undervåningen ska renoveras, nästa år. Suck. Men vad gör man inte för att få ROT. 100 000 fnyser man inte åt. Inte vi i alla fall.


Äntligen, tycker sonen, är delen som saknades till moppen funnen. Tyvärr, tycker jag. Nu har jag en sak till att oroa mig över. Jag som redan oroar mig över alldeles för mycket...


Dottern arbetar idag men messade för en stund sedan att jag gärna fick tvätta hennes sängkläder. Är hon ett hygglo eller? Jätteshysst ju:-).


Nu hör jag mopedljud. Skönt, då kan jag slappna av en stund nu när han är hemma igen efter övningskörningen med maken.


Nu blir det lunch och sedan ska jag, maken och sonen ut och golfa lite. Vi får väl se hur det går. I vanliga fall är det jag som står för temperamentet i familjen men på golfbanan kan man säga att jag framstår som snudd på nerdrogad om man jämför med de andra två. Som tur väl är brukar de höra hur illa de låter efter en stund och sedan ta det för vad det är; en lek, en sport, ett sätt att komma ut och få motion och nöje i ett. Bara vi inte får sölkorvar framför oss för då faller liksom motionsbiten och jag blir lite kinkig;-).

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards