petrasperspektiv

Alla inlägg den 31 juli 2011

Av petrasperspektiv - 31 juli 2011 21:33

...det var den semestern. Fyra veckor har gått och det känns som om tiden flugit förbi. Vad har jag gjort egentligen? Snabbgenomgång:

* Astrid Lindgrens Värld med familjen på makens sida

* Åhus Beach Soccer med härliga sonen och hans härliga kompisar i dagarna två

* Seriemöte i Växjö:-)

* Killebom med en massa härliga människor

* Ystad med familjen L och delvis familjen J/B. Mycket trevligt, trots vädret.

* Massor med golf:-)

* Fix och trix på övervåningen

* Shopping

* Tagit tag i springandet:-)

* Varit ute med båten.

* Solat, lite i alla fall.

* Fyra dagar i Danmark, Taastrup, med helhärliga fotbollskillar och föräldrar.


Kan man vara annat än nöjd med en sådan semester? Jag är i alla fall.


På tal om cupen. Vilka killar! Vi var där med två lag. Ett 98:a lag och ett 97-lag. Så rolig fotboll och framför allt ett så kul gäng att se och lära känna. Killarna i 97-laget, där sonen spelar, hade skojat om att raka av sig håret om de tog sig till final. Hoppsan. Det blev ju final. En av killarna hade skalat av en del hår redan till semin för då var de redan klara men när vi kom till finalmatchen vill jag lova att mitt ansiktsuttryck definitivt inte var samlat. En av mammorna lägger armen runt mig och säger: Finn fem fel! Min blick börjar flacka över planen och jag ser den ena flintiga efter den andra och jag som iskallt sagt att sonen ALDRIG skulle raka av sig håret blev rätt stressad. Så fick jag syn på honom och kunde till min stora lättnad konstatera att han hade hår kvar. De hade inte hunnit med hela hans huvud... Vilken tur! Sonen berättade efteråt att han hade sagt att hans mamma skulle mörda honom, på riktigt, om han rakade av allt så de tog bara sidorna. Jag tycker han är riktigt fin:-).

Killarna går alltså obesegrade genom hela cupen utom just sista matchen, som de förlorar på straffar. Jag HATAR straffläggning. Finns det någon som bra av det? Det sorgliga med att förlora en final är att man inte gläds över silvret. Åtminstone inte på en stund. Det är synd för det är ju en bedrift att bli tvåa.


Nähä, jag tror jag ska gå och lägga mig i min egen goa säng för imorgon bitti är det morgonpromenad som gäller. Nu ska semesterkilona bort. Suck.


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards