petrasperspektiv

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av petrasperspektiv - 9 juli 2011 16:44

Alldeles nyss kom vi hem ifrån första strandbesöket för året. Varmt och gott var det och det var alldeles lagom med folk. En kul grej med att vara på stranden är att se och höra vad andra säger och gör. Det finns liksom noll privatliv på en strand men det verkar det inte som att alla tänker på. Ja herre jisses vad underhållande det kan vara:-).


När jag började bli lite rastlös tänkte jag ta mig ett litet dopp men när jag såg geggamojjan som låg från stranden och cirka en, en och en halv meter ut i vattnet kom jag snabbt på andra tankar. Fy fasen vad äckligt! Hade jag varit turist och mötts av en sån sorglig syn hade jag aldrig mer kommit tillbaka till den stranden. Och det är synd för Tredenborg är egentligen ett riktigt toppenställe. Riktigt, riktigt synd att det inte är det just nu...


J och jag hade en toppendag på stan som avslutades med fika på Ritz med våra familjer. Härligt! En del fynd gjordes också och det är ju alltid kul!


Nu ska jag duscha och sedan ska vi ut och försöka få en sittplats på en restaurang. I värsta fall får det bli en sillamacka på stående fot men i min fall är det verkligen inget dåligt alternativ.


Av petrasperspektiv - 9 juli 2011 09:45

Igår hade vi en plocka och fixa iordning dag här hemma. Det fixades och donades och städades. På min lott föll uterum och altan. Altanen var det inte så mycket att fixa med men uterummet som ju varit vårt skräprum under renoveringen och som ju dottern och jag håller på att måla krävde ju en insats. Att måla klart föll fetbort för det fattade jag att jag aldrig skulle hinna men jag städade och fixade till med nya dynor, ny duk, lite nytt pyngle här och där och vips så blev det väldigt mycket finare. Synd att vi satt på altanen hela kvällen sen så ingen såg min insats. :-)


På kvällen hade vi goa vänner här. En massa prat, lite nytt skvaller men framförallt en hel del skratt blev det. Senare bestämde vi oss för att gå ner till stan och Killebom och vad händer? Jo det som alltid händer, vi tappar bort varandra. Nästa gång tycker jag att vi börjar i andra änden. Vi träffas i stan och äter och går ett varv. Sedan går vi hem till oss och umgås. Då tappar vi inte bort varandra.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards