petrasperspektiv

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av petrasperspektiv - 4 juni 2012 23:00

Blogga 23:00 är verkligen alldeles för sent för min smak men vad gör man när man inte haft tid förrän nu. Idag var det nämligen jobb till halv sex, hem, kasta i sig två ägg och en tallrik yoghurt, mmm jag vet, superkonstig kombination;-), iväg till sonens fotbollsmatch i Bma, ner till affären och handla något ätbart, hem och äta, prata lite med familjen och sen (nu) stupa i säng. Trött.


Imorgon är det studentdags. Vi ska fira Emil! Goa Emil. Alltid lika lugn, trevlig, snäll och trygg. Imorgon tar han studenten. Halleda, det var ju bara ett litet tag sedan han och dottern lekte på golvet bredvid varandra:-)


Men innan dess ska det jobbas. Inte på jobbet dock. Utan någon annanstans där vi inte blir störda för det är dags för schemaläggning. Och det är allvarliga grejer. Att schemalägga en F-9-skola, en särskola, ett fritids och några ytterskolor, där en sisådär fem tusen önskemål och krav finns att ta hänsyn till är ingen avundsvärd situation. Att jag sedan väljer att dubbelbemanna enligt Essunga-modellen underlättar INTE på något sätt. Måtte det då bli bra när det kostar på såna insatser...


Men, nu ska det inte jobbas mer idag. Nu ska jag öppna boken, läsa cirka tre meningar och sen sover jag nog.

Gnatt:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards