petrasperspektiv

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av petrasperspektiv - 2 juni 2012 17:15

...just nu faktiskt. Jag får samla ihop ALLT jag har lärt mig på kursen för att inte bli galen. Lugn och fin, placera ansvaret där det ska vara, andas och jobba bort frustrationsklumpen i magen. Det är det jag behöver göra just nu. Inget lätt jobb kan jag meddela. Ibland skulle jag önska att kunde vara brutalt ärlig. Inte linda in ett enda budskap, inte behöva tänka på att säga saker på "rätt" sätt utan bara säga det jag vill. Men, det går ju förstås inte. Om inget annat så för att jag hade fått sån jäkla ångest efteråt.


Jaja, för övrigt är det ju en toppendag. Solen skiner och jag tvättar:-). Sonen klipper gräset, nästan helt frivilligt;-), dottern är i Brunnsparken, hoppas jag för hon bryr sig inte det minsta om att messa sin hönsiga mamma när hon är framme;-), maken städar bilen och jag vilar lite efter dammning och dammsugning.


En annan som prövas är goda vännen U som ligger på sjukhus med fyra brutna revben. Stackars, stackars U. Hoppas han snabbt blir bättre!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards