petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av petrasperspektiv - 3 juni 2012 20:31

Jag trodde det värsta dammandet var över men icke. Nixelipix. Idag fick barnen i uppdrag att rotborsta (vet inte vad det heter;-) murstocken. Oj, det blev dimmigt och dammigt. Suck. Dotterns hår var som svinto efteråt. Nu väntar jag bara på att sonen ska duscha och att maken ska sluta slipa därnere så att jag kan svepa över övervåningen med dammsugaren. Jag står verkligen inte ut med dammiga golv!


Idag var jag, dottern och hennes kompisar L och S på Bäckaskogs slott och tittade på alla balfina studenter. Sååå fina! Det är riktigt roligt att se hur killarna tar det hela på stort allvar och öppnar dörren för sin dejt och ger henne armen och leder henne fram på röda mattan. Riktigt fint tycker jag. Så klart tar tjejerna också det på stort allvar, men det är ju inte lika oväntat;-) hehe.


Nu ska vi strax ha filmkväll. Måtte vi kunna enas om en bra film. Förra veckan fick det, efter miljoner kompromisser, bli en Irene Huss-film men jag få hålla med maken om att det är riktigt låg nivå på de filmerna...


Imorgon är det måndag och 83 000 saker att göra. Jag måste helt enkelt prioritera. Inte helt lätt men det måste göras. Så, rota båda fötterna, andas in vitt och ut svart, få ihop vänster med höger och hitta balansen. DET är mitt uppdrag imorgon. En del av er förstår vad jag menar;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards