petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av petrasperspektiv - 1 juni 2012 19:48

Halleda vad nycklar har varit ett genomgående tema (och problem idag). Här hemma är ju kaos och knappt en enda pryl har ett eget ställe utan allt hamnar lite här och där och i stunden känns det himla smart. Så smart att man inte för sitt liv kan komma ihåg hur man tänkte när det sedan är dags att hitta saken igen. Frustrerande är bara förnamnet. Och idag har det alltså gällt nycklar. Mycken oro i magen var det innan jag hittade knippan med jobb-, hemma- och SIK-nycklar. Men hittade är de och lugnet är tillbaka:-)


Jag kan berätta att jag varje dag övar på det där med ansvarsbiten, dvs att ta ansvar för det jag ska ta ansvar för men INTE ta andras ansvar. Det kanske kan låta lätt men för mig är det en riktig utmaning. Jag är ju storasyster duktig som ska fixa och lösa allt. Bäst är ju om jag dessutom kan skydda alla i min omgivning från allt jobbigt... Men, jag går från klarhet till klarhet och jag måste säga att det känns skönt att inte behöva ta ansvar för en del saker...


Ikväll skulle vi ha grillat men maken till uselt väder får man ju leta efter så det blev grillad kyckling och revben från Icas grill istället och så deras supergoda blandsallad (som man blandar själv). Supergott. Hade jag sen fått ta ett glas vin till hade det varit ännu godare men sonen ska hämtas så det är bara att hålla sig till vattnet. Ska nog överleva det med:-)


Imorgon ligger orörd och det gillas i högsta grad. Jag tror det blir en runda om golfbanan och så kanske vi ska kolla på bil i Jämshög, mina gamla hemtrakter:-). Ha det gött!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards