petrasperspektiv

Alla inlägg den 29 maj 2012

Av petrasperspektiv - 29 maj 2012 20:04

Igår var sista träffen med mina nya vänner. Ja, sista i organiserad form alltså. Jag hoppas verkligen att vi fortsätter att träffas och pusha och påminna varandra om livets väsentligheter.


Jag fick en och annan aha-upplevelse igår som fick mig att förstå en del saker. Bland annat har jag fattat att jag är dödstrött på ansvar. Då menar jag givetvis inte sånt ansvar som verkligen är mitt utan jag menar andras ansvar som av någon anledning plötsligt blir mitt. Nu är jag inte så dum att jag tror att folk bara dumpar saker hos mig helt utan anledning utan jag inser att jag dels har bjudit in till det men dels också accepterat ansvaret, även om det inte är mitt, och försökt lösa och ta hand om olika saker. Men, nu är det annan ordning och för att citera en kollega tänker jag följa mottot: Var och en städar sin egen skit. Man skulle kunna säga att var och en får ansvara för sig och sina handlingar också;-).


Idag har varit en givande dag. Inte för att jag hunnit så mycket men jag har hunnit med givande samtal och de är minsann inte att förakta. Fler samtal åt människorna! Det är i samtal och möten vi utvecklas.


Sonen tränar fotboll och dottern är nyss hemkommen från ett dansplaneringsmöte. Maken jobbar och själv jobbade jag över i en och en halv timme, enbart för att jag och kollegan var mitt inne i ett kreativt samtal. Härligt. Nu ska jag strax hämta hem sonen och därefter ska jag nog inte göra ett enda dugg mer än möjligen titta på tv. OM jag får bredbandstv:n att fungera alltså. Annars struntar jag väl i det och läser istället. Ha det bra!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards