petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av petrasperspektiv - 16 maj 2012 21:31

Idag har varit en bättre dag än gårdagen. Tur det för jag hade nog inte pallat två i rad...


Morgonpromenixen fick dock offras för hårtvätt. Skittrist men alternativet är att ut och gå vid fem och det är inget alternativ jag på allvar överväger. Nixelipix, fem är natt i min värld och då sover man.


Idag var jag på äldreboendet som ligger nära skolan och tittade på en dokumentär som tre elever i sexan har gjort. De har intervjuat en kvinna vid namn Irma, 98 år, som berättade om sin barndom och uppväxt. Jättespännande och lärorikt. Vi borde starta upp ett samarbete där unga och gamla kan lära känna varandra bättre och kan lära sig saker av varandra. Ett projekt inför nästa år kanske?


Nu ikväll var huset tomt och jag kom på att det var ett perfekt tillfälle att träna meditation. Jag somnade. Jaja, jag mediterade nog i tio minuter i alla fall.


Handla borde jag ha gjort men det gjorde jag inte. Varför göra det idag som kan skjutas upp till morgondagen?;-)


Nu ska Grey´s få min odelade uppmärksamhet. Hej svejs!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards