petrasperspektiv

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av petrasperspektiv - 13 maj 2012 22:39

...varannan vecka eller nåt;-). Helger som denna skulle jag kunna leva med lite oftare. Jag har ju varit iväg med två supergoa vänner och vi har haft en toppenhelg i Malmö. Den var helt kravlös. Vi strosade fram. Shoppade lite här, tittade lite där och plötsligt gled vi in på ett ställe och tog en Ciabatta och en öl. Inte dumt alls. Lite shopping till blev det innan vi sprang (!) till hotellet i värsta ösregnet. Tur att det inte var så långt. Väl där fick vi ett gigantiskt familjerum som var superflott inrett och stort nog att rymme en mindre släkt. Härligt! Senare gick vi iväg och åt på en italiensk restaurang och bara hade det gott.


Imorse tog den hurtiga av oss, inte jag, en morgonpromenad. Vi andra två låg kvar och pratade. Vi hade inte ens lämnat sängarna när hon kom tillbaka. Latoxar är vi;-). Sen var det frukost. Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Jag älskar hotellfrukostar. Innerligt.


Väl hemma fick jag lite sol på altanen innan det var dags för fotbollsmatch. DÅ visade sig inte solen en enda sekund, i vanlig ordning , och dessutom fick Ifö stryk men jag fick en trevlig stund med M och sämre kan man ju definitivt ha det:-).


Sonen och jag gick en runda i det goa vädret, som kom direkt efter fotbollen, och umgicks lite. Jag fick tonårsanpassa mitt tempo så att vi skulle fungera bättre ihop. Jag förbrände förmodligen väldigt lite men det var en härlig stund med sonen.


Mmm, ni fattar att jag hunnit ladda batterierna lite den här helgen va? Det behövdes kan jag säga. Imorgon blir dessutom en lååång dag som avslutas med ett föräldramöte. Det är himla trevligt men det är synd att det alltid ligger den tiden på dagen när man är helt slut... Jag kanske ska försöka komma ut och få lite luft innan. Det vore inte dumt.


Nu ska jag fortsätta läsa den braiga boken jag börjat på. Det är Människohamn av John Ajvide Lindqvist. Till min stora glädje verkar det vara en sån där bok man inte vill lägga ifrån sig och som man längtar efter att få sätta sig med. Det var ett tag sedan jag hade en sån bok.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards