petrasperspektiv

Alla inlägg den 20 maj 2012

Av petrasperspektiv - 20 maj 2012 21:12

Idag hade jag och dottern planerat ett Ikea-besök och som planerat drog vi iväg i förmiddags. I en bil utan ac, ska tilläggas...

Vi tyckte det var rätt varmt i bilen men HUR varmt det var ute fattade vi inte förrän vi klev ur bilen i Älmhult. Det var ju Greklandsvärme! Och i den gick vi i ett möbelvaruhus. Jaja, det var tvunget. Badrummet ska börja kaklas och klinkas imorgon och hela nästa helg ska vi spela golf så det var idag eller en vardagskväll och då är jag ändå glad att det blev idag.


Handla är en gemensamt stark gren hos kvinnorna i familjen så pengarna rullade och snygga toagrejer inhandlades. Det var riktigt roligt ända tills det skulle in i bilen. Suck och stön och pust. Jättevarmt och jättetunga paket. Vi slet hårt men till slut var allt på plats. Då gick vi in för att hämta ut speglarna vi också köpt. OJ, vad stora de var... Ut igen och stuvade om, kliade oss i huvudet och mätte. Vi fick dessutom hjälp av två supertrevliga ikea-arbetare som tyvärr inte heller lyckades. MEN, min kärlek till Ikea är ju inte obefogad för för endast 495 kronor levererar de de stora tunga paketen på torsdag. Perfekt.


Väl hemma åkte kläderna av fort som bara den och sen hällade jag mig i solstolen. Jag älskar det! Jag reste mig bara upp för att dricka lite vatten då och då. Underbart!


Nu är det VM-final men den klassas som meningslös i mina ögon eftersom Sverige inte är med. Sån är jag.


Fyradagarsvecka väntar. Fredagen kompas ut. Riktigt skönt. Men innan dess är det en mängd möten och en del skrivelser att författa. Dessutom är det årsmöte imorgon. I vanlig ordning är jag inte förberedd. Jag får fixa det imorgon eller kör jag på känsla;-)


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards