petrasperspektiv

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av petrasperspektiv - 30 oktober 2010 19:50

Jag gillar när man vinner en timme. I vanliga fall märker man ju inte av det men imorgon ska sonen hänga med 98:orna och spela hockey och det är tidig samling. Där märks den extra timmen sömn. Nice.


Maken och jag sa att vi inte ska med imorgon. Karlskrona känns lite för långt men ingen ska bli förvånad om vi ändrar oss imorgon.


Just nu är sonen hos en kompis, dottern med kompisar i slottslängorna och maken tog "5 minuter". Ni vet hur det är. En timme snarare. Men, det gör inget för då är det jag som bestämmer över fjärrkontrollen och då faller Timrå-Djurgården fetbort.



Av petrasperspektiv - 30 oktober 2010 12:10

Kvällen avlöpte väl. Maten vi lagade blev god och efterrätten som dottern bakat var oxå god. Som vanligt avhandlades en hel del "ärenden" och nu är jag rätt uppdaterad igen;-). Men, viktigast av allt! Resan till Barcelona är bokad och betald. Jajamensan, i maj bär det av!


Vid halv två, kvart i två nånting var tjejkvällen slut. 05.45 satte min klockradio igång för jag var rädd att maken glömt ställa sin. Ni fattar att jag är liiiiite trött? Som den plikttrogna moder jag är var jag i ishallen vid åtta. Nu har jag varit hemma och micronappat på soffan, duschat och ätit så nu är det dags att dra sig upp mot ishallen igen.

Första matchen förlorade pojkarna med 3-12. Ojojoj, men med tanke på att de mötte stoooora 96:or och vårt lag mest består av 97- och 98:or tycker det var en bedrift. I första perioden hade motståndarlaget 28 skott på mål, 3 gick in, och våra hade 2 skott på mål, varav ett gick in. 50% utdelning;-).


Nähä, mot ishallen!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards