petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 oktober 2010

Av petrasperspektiv - 3 oktober 2010 12:35

Vilken höstdag det är! Solen skiner, temperaturen är behaglig och det är riktigt trevlig att vara utomhus.


Nu har maken och jag röjt lite. Vi har plockat in utemöbler, dynor, krukor och annat smått och gott. En sista klippning av gräset ska oxå bli klar under dagen. Sen kan det börja snöa. Eller inte. Men vi är i alla fall redo för vinter.


Jag funderar på att gå en sväng. Eller ska jag göra det när dottern balettar. Hmm, svårt beslut.


Dottern pluggar Nk. Duktig dotter! Just nu hörde jag en smygande dotter som tog en kakpåse i skafferiet. Hmm, prestationshöjande? Motivationshöjande? Eller bara ren tröstätning? I vilket fall som helst är kakor gott och om man dansar så sjukt mycket som hon gör varje vecka kan man ju unna sig lyxen att äta en påse kakor. Jag kan ju nöja mig med att titta på påsen en stund sen...


Tidigare idag såg jag ett program på tv med Paolo Roberto, Magdalena Graaf, Annika nånting (suttit i fängelse i USA), Stig Larssons änka och en präst som mist två (!) söner. Är det någon mer som sett det programmet?

Vilket suveränt program. Det var Paolo som hade bjudit in de andra fyra och de pratade om sina olika livsöden och hur dessa stärkt dem och lärt dem saker. Wow! Jag älskar verkligen såna program. Så klart grät jag lite också. Det gör jag ju alltid! Nästa gång är det Petra Mede som ska bjuda in gäster såg jag. Frågan är vilken dag det sänds på. Någon som vet?

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards