petrasperspektiv

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av petrasperspektiv - 8 oktober 2010 12:16

Jag är ju liiiite bortskämd med att äta god lunch i matsalen så idag när jag arbetade hemifrån och kylskåpet gapade tomt blev den fantastiska lunchen en tallrik yoghurt. Usch vad tråkigt, men snabbt. Eftersom jag jobbar länge nästan varje dag hinner maken nästan alltid hem före mig och då säger våra husregler att han ska börja laga mat. Det är en fördelning som passar mig som handen i handsken. Jag ska bara få honom att tänka lite "roligare" mat. Men, det kommer;-)


Nu är alla mina omdömen skrivna och jag är mycket nöjd med mig själv. Jag hade en liten formsvacka när jag tänkte skjuta upp de sista tills på söndag men jag tog tag i mig själv och tvingade mig att skriva. Och nu är det ju såååå skönt. När jag beklagade mig lite grann för dottern och hennes kompis och sa att alla elever borde vara grymt tacksamma över att lärare sitter och sliter sitt hår för at få till bra omdömen. Då tittade båda två på mig och sa: Men, det är ju ert jobb. Hmmm, de börjar bli lite för smarta nu.


Nähä, back to the packning. Tror ni maken uppskattar om jag föreslår att han städar huset och veckohandlar medan jag är i Malmö? Nej, trodde väl egentligen inte på det själv heller. Det är ju som om jag frivilligt skulle gå ut och idka trädgårdsarbete eller tvätta bilen. Ha ha, kommer aldrig att hända, åtminstone inte det sista.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards