petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av petrasperspektiv - 5 oktober 2010 19:35

Dagen har tillbringats i Malmö, på föreläsning om nya skollagen, nya läroplanen och annat smått och gott. Det var mycket som var intressant men det som imponerade mest på mig var att istället för att folk räckte upp handen och ställde frågor så SMS:ade man dem till en tjej som sammanställde frågorna och så svarade föreläsarna på dem med jämna mellanrum. Det är att använda tekniken klokt.


Jag har förresten hört att jag var i tidningen idag. Vi ska ju ut på facebook på skola 2. Vi ser det som en mötesplats för föräldrar, elever, lärare och rektorer. Det är också att vara "i tiden" och att använda "ny" teknik för att uppfylla krav vi har på oss. Om det funkar med facebook är det ju ett utmärkt forum för diskussioner, upplysning, frågor och skolutveckling. Jag tror på idén.





Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards