petrasperspektiv

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av petrasperspektiv - 13 augusti 2013 21:53

Idag var maken och jag morgonhurtiga och gick en runda innan jobbet. Det är ju så himla skönt och ändå får jag samla ihop varje liten motivationstanke som finns för att komma ut. Speciellt på mornarna. Undrar om det plötsligt vänder. Hoppas det.

Sen var det jobbdags och idag började vi på Bokelund. Trevligt att vara där! Efter det var det ledningsgrupp, lunch på Blåregn (mums), expeditionsarbete och SIK-arbete innan jag landade hemma. Då fick vi en briljant idé. Vi skulle cykla en runda på några mil. Sbg, Håkanryd, Grödby, Edenryd, Valje och sen Sbg. En kanontanke. Ända tills det började regna. Vi trodde det skulle dra förbi lite kvickt men icke sa nicke. Det ÖSTE ner. Så väl framme i Håkanryd fattade vi beslut om att vända och cykla hem igen. Det gjorde vi och regnet bara ökade i styrka. Lagom till vi svängde in på tomten avtog det lite men då var vi så blöta att det vore omöjligt att bara hänga kläderna på tork. De hade inte torkat på evigheter då.

Nu sitter jag i soffhörnet med en filt runt mig och håret har torkat lite grann. Nu ska jag dricka en jättemugg kaffe och sen ska jag sova. God natt på er!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards