petrasperspektiv

Alla inlägg den 13 augusti 2012

Av petrasperspektiv - 13 augusti 2012 20:34

Idag startade skolan igång lite mer på riktigt för idag kom lärarna. Alla var solbrända och fina och även om vi mest INTE hade full koll på läget var det roligt att träffa alla igen. I vanlig ordning önskar jag dock att jag hade haft tid att prata med alla men det hinns ju inte med. Synd!


Idag gav jag mig in i ett nytt arbetslag. Nytt och nytt, jag känner ju dem men de har inte varit "mina" innan. Nu ändras det. Först lite smått och sedan på riktigt och det ska bli så kul! Det är ett gäng oerhört kloka, empatiska, varma och kompetenta människor och det ska verkligen bli roligt att samarbeta med dem!


På tal om kompetent så var all personal på en föreläsning om ledarskap i eftermiddags. Den hölls av Jörgen Nilsson från Linnéuniversitetet och den var riktigt bra! Han pratade om det jag tror på mest av allt, relationer och realtionellt ledarskap. Jag tror man blir en väldigt mycket bättre ledare om man har en realtion till dem man ska leda, oavsett om du är rektor, lärare, fritidsledare eller annat. Jag tror dessutom att det är enda sättet att nå de som tycker skolan är överskattad och som har det besvärligt av olika anledningar. Vill man nå dem måste man först investera i realtionen för utan en relation kommer man ingenstans. Om detta kan jag skriva mycket men det tänker jag inte göra. Däremot pratar jag gärna om det om någon är sugen:-)


När jag kom hem var maken fortfarande på möte och ingen middag var påbörjad MEN idag kom det ingen ilska bubblande inom mig utan jag ställde mig vid spisen och började laga en kycklingrätt med blomkålsmos till. MUMS! Halleda, jag vet inte vad som har hänt med mig. Jag bakar och lagar mat och tycker det är kul. Hur ska det sluta?;-) Det måste vara mitt nya fina kök som gör att det är kul och så kan det vara att Lchf-mat är sjukt gott och lätt att laga.


Nu ska jag tvinga dottern att följa med ut och gå en liten runda. Sommarkvällar ska man vara rädd om så nu går vi ut och njuter.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards