petrasperspektiv

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av petrasperspektiv - 7 augusti 2012 21:25

Maken och sonen har röjt ett rum i källaren idag. Rummet har varit så fullproppat med grejer att man nästan fått klättra in. Jag har ju hela tiden hävdat att det beror på makens miljoner jaktkläder (som han aldrig använder) men idag påstod maken att det nästan enbart berodde på dotterns och min väsksamling. Vilket påhopp! Han hade lågt nog gått på dottern om det innan jag kom hem men hon är ju sin mammas dotter så givetvis klarade hon den attacken med glans. Hon förklarade bara lugnt och stilla att OM alla väskorna var upphängda lite organiserat så skulle vi använda dem oftare för då kan vi se dem lättare. Hon sa också att man ALDRIG kan ha för många väskor. Däremot kan man ha för många jaktkläder (som man aldrig använder;-). Ajamen ni fattar. Hon vann ju den diskussionen lätt som en plätt:-). Nu är i alla fall rummet superfint organiserat och städat och våra väskor ligger i fyra backar. Vi röstar i och för sig fortfarande för en upphängningsanordning. För eller senare ska vi ha en sån. Förresten muttrade han lite om galet många skor också men det vet ju alla att man inte kan ha för många skor så det var ingen diskussion jag gav mig in i:-)


Jaha, på jobbet rullar det på. Idag startade hjärnan upp ytterligare lite grann. Om ett par dagar är jag i prima form igen;-)


I raden av utgifter som trillar ner över oss (vi har ju haft en hel del oförutsedda bilutgifter på senare tid) så kom det en ny nu. Jajamensan, pannan strular. Jag tror jag bryter ihop. Det blir snart skorpor och vatten i det här huset. Det vore trevligt med åtminstone EN oväntad inkomst som kan balansera alla oväntade utgifter...


Imorgon är det möten mest hela dagen. Kul:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards