petrasperspektiv

Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av petrasperspektiv - 12 augusti 2012 06:09

Att vakna tjugo över fem en söndagsmorgon utan att ha blivit väckt av något är ju helt sjukt. Fast å andra sidan kommer jag att få en extremt lång ledig dag innan allt kickar igång på jobbet imorgon. Och det är ju bra för idag SKA gardinstängerna och gardinerna i köket upp. Skåpet i hallen SKA monteras. Alla rostfria ytor i köket ska torkas av för jag får dåliga nerver av fingeravtryck;)

Dessutom ska sonen hämtas hem från Karlskrona där han varit med Blekingelaget och när vi är där passar vi så klart på att titta på deras internmatch också.

Dottern gör sitt sista arbetspass för sommaren idag. Hon har det lilla nätta passet 7:00 till 22:00. Halleda. Jag tycker att jag är länge på jobbet när jag jobbar till halv sex;)

Har inte antalet fiskmåsar ökat i vår lilla stad? De för ju ett jäkla levande varje morgon. Just nu är det nog ett hundratal här i närheten. Tur att jag redan är vaken...

Idag flyttar E till Linköping. E är tio veckor äldre än dottern och son till bästa vännen. Han ska studera där nu ett antal år. Riktigt roligt så klart men lite sorgligt också. För föräldrarna alltså. Visst vore det skönt att kunna trycka på, om inte stoppknapp så åtminstone en pausknapp? Jag hinner inte riktigt med...

I vilket fall så önskar jag E lycka till och han ska ju bara veta att en vacker helg så står jag, hans mamma och dottern där. Linköping är säkert en jättekul stad att shoppa i;)

Jag har fattat nu att jag inte kommer att somna om så jag kliver upp, klär på mig och går en runda istället. God morgon:)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards