petrasperspektiv

Alla inlägg den 8 december 2012

Av petrasperspektiv - 8 december 2012 19:16

Ni kommer kanske ihåg att jag fick ryggskott, eller vad det nu är..., när vi var på TV-pucken i Karlskoga. Det var i början av september. Sedan dess har jag haft känningar i ryggen men inte direkt ont. Att ligga på mage eller rygg har inte fungerat men det har inte gjort ont hela tiden. Förrän idag. Jag kände att det gjorde lite extra ont när jag steg upp men trodde det skulle släppa. Det brukar det göra. Men icke. Det accelererade. Jag stretchade, fick massage av maken och tog till slut en tablett. Efter det gick jag och maken en runda. I låååångsam takt. Mesigt men nödvändigt. Efter den var jag lite bättre. Nu dricker jag vin så låt oss hoppas att jag inte behöver ta en tablett. För det går ju inte.


Maken och jag är nyss hemkomna från lördagens föreställniung av Danskompaniet. Halleda vad bra de är! Var dottern fått sin danstalang och kordination ifrån är en gåta. Inte är det från mig i alla fall. Showen var lika bra och lika genomtänkt som vanligt. I år handlar den om Familjen Addams och dottern spelar sonen. En hel del goa skratt, en bra handling och så klart massor med riktigt bra dans var det vi bjöds på. Super!


Sonen har spelat hockey och idag mötte de Lund/Limhamn. Vi representerades av min bror och hans familj som var där och hejade. Tyvärr fick de se en förlust. Trist men sånt händer ju också ibland. Sonen verkade i alla fall ha gjort en bra insats. Bäst enligt brodern men då är han ju inte direkt objektiv;-)


Nu ska jag kolla Brynäs-Timrå som spelar på uteis. Första gången på 46 år i Gävle. Coolt. Skönt att se det på tv och inte vara på plats;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards