petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 december 2012

Av petrasperspektiv - 3 december 2012 20:29

Jag antar att vår panna är något av ett måndagsexemplar för det har strulat en del kring den under alla de år vi haft den. Tur då att det finns en sån man som Göransson himself. Vi ringer och säger att nu är pannan konstig igen och vi fryser (för givetvis bråkar den bara när det är kallt ute...) och vips så står han där i källaren och trycker och grejar lite, ringer ett och annat samtal. Ofta lagar han den själv på plats för då är det någon konstig inställning som måste göras. Annars ringer han hit någon som fixar pannan, lite kvickt så där.

Imorse ringde maken vid sju och Göransson var här tio minuter senare. Service eller vadå?! han gjorde precis som jag skre ovan och nu är det skönt här igen. Det kan hända att det är något vajsing med elpatronen  men det får vi ta sen i så fall. Just nu har vi både värme och varmvatten och då är jag nöjd:-)


På jobbet for jag runt som en skottspole idag och gjorde exakt sånt jag egentligen inte tror på, brandkårsutryckningar. Det är för mig inte förknippat med gott ledarskap men idag bara snurrade det på och jag snurrade med och hann inte tänka efter förrän efter. Men men, en och annan konflikt utredd och ett antal mejl besvarade blev det innan jag och kollegan for iväg till Ryssbergsstugan för att ordna adventsmys för all personal. Det blev verkligen supermysigt. Tack vädergudarna för snön som verkligen var, och är, en stämningshöjare.


Efter det gick jag en runda. Jag älskar verkligen att promenera när snön ligger. Det är ett annat ljus och ett annat ljud ute och det skapar en go känsla tycker jag.


Nu har jag ätit Lchf-mackor (praise the Lord;-) och hamnat i soffan. På tv:n är Sommarpratarna och det passar mig perfekt! Tur jag är hemma själv för då kan jag titta klart på det och njuta av värmen, ljusen på bordet, snön och allt annat jag är tacksam över.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards