petrasperspektiv

Alla inlägg den 2 december 2012

Av petrasperspektiv - 2 december 2012 20:50

Dagen började med att jag vaknade utan att bli väckt av en väckarklocka. Det var alldeles vitt ute och ljuset som bildas när snön ligger är något alldeles extra. Väl uppstigen åt vi en goefrukost, maken, jag , sonen och OL, sonens äldste och bäste vän. Dottern hade redan farit iväg på dansträning.

Lite senare var jag, C och J på julmarknaden och eftersom vi var först av alla såg vi alla saker jättebra och då blev det ju en del handlat. Annars brukar jag inte handla någonting, enbart för att jag inte ser grejerna när det är en massa folk i vägen. Dagens bästa köp var en superflott mösshatt i grön tovad ull som satt som en smäck på mig. Jag älskar den redan och dottern höll på att dö när hon fick syn på den. Tur jag är en stark människa som struntar i det;). En vacker dag kommer hon att vilja låna den. Det är jag övertygad om:)

En fika där A också deltog och lite allmän information bytte ägare ;) innan vi tog en shoppingrunda på stan. Det var inte mycket folk där men det var väldigt trivsamt. Jag gillar vår lilla stad jag!

Väl hemma började det jobbiga. Pannan har, som vanligt, valt att plötsligt inte producera värme. Jag blir så trött... Givetvis är maken inte hemma heller. Suck. Så jag gick loss lite på pannan själv och nu håller jag tummarna så de nästan krampar för att den ska funka. Men jag tror egentligen inte på att det skulle lyckas. Ånej. Såna här dagar ska vi liksom bara ha. Varje år så där lite lagom regelbundet. Suck igen.

Som om inte pannbekymren vore tillräckliga så mår jag illa. Dubbelsuck. Jag tänker dricka mineralvatten och använda hela min mentala styrka för att tänka bort eländet. Jag har verkligen inte tid att få magis. Imorgon ska P och jag ha mys för all personal i Ryssbergsstugan. Härligt:)

Så om någon som läser detta är IVT-pumpsreparatör eller bor ihop med en kan ni väl skicka hit er/hen;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards