petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av petrasperspektiv - 27 mars 2014 22:19

Då var de tre rektorsutbildningsdagarna över för den här gången. Det är superintensivt och jag är rätt off efteråt. Det är så mycket ny information som trängs i huvudet och dagen idag har ägnats åt arbetsmiljölagstiftning och som rektor kan jag lova att man blir sjukt stressad av den. Rent generellt kan man säga att allt är vårt ansvar. Allt. Flera stycken fick nog lite magsårskänning idag...Jag också. Som om jag inte har en miljon viktiga saker att ta tag i så MÅSTE jag ta tag i en del saker i arbetsmiljöarbetet. Pronto. 


Imorgon är det kort dag på jobbet. Passar ju finfint när man varit borta i tre dagar. I vanliga fall hade jag nog suttit till kvällen för att jobba ifatt men alldeles nyss kom sonen hem och imorgon kommer dottern så att jobba över imorgon faller verkligen jättebort. 


Nu gaddar maken och sonen ihop sig och väljer tv-program. Man kan säga att det valet de gör inte direkt är mitt förstaval. Tur dottern kommer hem imorgon. Då är det vi som bestämmer;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards