petrasperspektiv

Alla inlägg den 26 mars 2014

Av petrasperspektiv - 26 mars 2014 22:16

Dagen startade med att telefonens alarm väckte mig och efter några snoozningar masade jag mig in i duschen. Det är konstigt men det är inte alls lika jobbigt att duscha och tvätta håret när man bor på hotell som när man är hemma. Mycket konstigt... Efter en lång dusch, tv-nyheterna och ett allmänt lugn gick jag och och knackade på kollegan P:s dörr och så gick vi och åt frukost. En fördel med att bo på Ronneby Brunn och i byggnaden mot "berget" är att man får ett mindre motionspass varje gång man ska nånstans. Den låååååånga kulverten är lite som en motionsslinga och det är ju himla bra med tanke på de goa kakorna de serverar till fikat;)


Idag var det kollegans tur att få massage och jag passade på att gå en runda. Så himla skönt. Solen sken och jag lyssnade på en bok. När jag tröttnade på boken ringde jag sonen och pratade lite. Han pluggade så samtalet blev inte så långt men vi ses ju på fredag igen:-)


Lite jobb på rummet, en snabbdusch och lite fix och trix innan det var dags för middag och nu är jag tillbaka på rummet. Sminket är borttvättat, pyjamasen är på, tv:n är på och jag har datorn i knät. Nu trivs jag. 


Idag har vi arbetat med lite olika saker som t.ex hur man följer kapitel 5 i skollagen och hur man skriver korrekta beslut. Vi kryddade det med att avsluta dagen med ett arbetsmiljöärende som vi ska redovisa imorgon. Tjoho, det är inte mycket vila här. 


Men nu ska jag vila i alla fall. Jag ska krypa ner i sängen och låtsas att jag kommer att orka se ett bra program fast jag vet att jag kommer att sova inom en kvart. Men jag skulle så gärna vilja njuta länge av hotellyxen så jag låtsas att jag kommer att vara vaken jättelänge:-)


Gonatt:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards