petrasperspektiv

Alla inlägg den 22 mars 2014

Av petrasperspektiv - 22 mars 2014 09:30

Lördag morgon. Jag sitter i soffan med en kopp kaffe och paddan i knät och maken fixar och donar lite med frukost. Han är bäst!
Sonen är hemma idag och när han eller dottern är hemma så blir det alltid lite mer engagemang i frukostfixandet än annars. Härligt och uppskattat!

Igår blev en härlig dag! Först lite jobb och några möten. Sen en helhärlig eftermiddag med Jennie i Hässleholm. Det är märkligt men när jag och Jennie ska shoppa då blir det Hässleholm. En stad man väl inte direkt kopplar ihop med shopping. Men, det finns en del fina affärer där och en del inköp gjordes. Bland annat ett par marinblå chinos som faller under kategorin "kommerattsittaperfektnärjaggåttnernågrakilontill". Är det bara jag som gör såna inköp? Nu måste jag verkligen ner några kilon till. Jag har gått i stå. Det händer inget på kilofronten så jag får ta ett nytt grepp. Tänkte testa 5:2 som alla tycker är så bra. Vi får väl se om jag sällar mig till den skaran som gillar det.

Efter shopping och en god sallad for vi till Bjärnum där Olof Nils besöktes. Olof Nils är alltså Ica-butiken i Bjärnum. Ytterst skumt namn om ni frågar mig... Efter Ica for vi till dotterns lägenhet och kollade in den innan det var showdags. Premiär på Musikteaterskolans musikal. Ojojojoj, vad duktiga de är. Så proffsiga! Det var mycket skratt, glam och glädje men också mycket allvar, ledsamhet och eftertanke. Dottern rev av en härlig gospellåt och stolheten lyser förmodligen runt mig. Så himla bra! Tur att jag ska se föreställningen två gånger till:)

Nu tror jag minsann frukosten är klar. Ha en härlig lördag allihopan!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards