petrasperspektiv

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av petrasperspektiv - 17 juni 2013 20:11

...jag har lovat mig själv med att tanka själen full av glädje och livslust. Tillräckligt mycket för att kunna plocka fram och dra nytta av när det är höststormar och riktigt kasst väder och det knappt går att vara ute. Alldeles nyss är jag hemkommen från en spontanpromenix med kollegan P. Vi hann avhandla det mesta på vår lilla runda och samtidigt som det skedde så slog det mig att det är verkigen superhärligt att det verkligen är sommar nu. Och den har bara börjat. Jag lovar mig själv att jag ska njuta av varenda sekund av den. Jag ska inte sitta inne i tv-soffan en minut när det är skönare att sitta utomhus.


Dagen idag har varit en dag med lite gott och blandat i. Det började med allt-möjligt-arbete på expeditionen. Som vanligt händer de mest fantastiska sakerna på vår skola. Sen stack jag och mina båda kollegor in till stan och uppvaktade gymnasiechefen som snart går i pension. Det visade sig att han faktiskt anställt alla oss tre vid olika tillfällen och det visar ju att han är en man med synnerligen gott omdöme;-)


Sen for jag på ett möte som inte blev av. Sånt är lika trist varje gång. Då ska man bestämma ny tid och den tiden ska passa med alla inblandade. Inte helt lätt alla gånger.


Efter det var det dags för tandregleringsbesök för sonen i K-hamn. Och när vi ändå var där passade vi på att inhandla en Ektorp-soffa till uterummet. Jag har nämligen fått en idé. Jag ska förvandla uterummet till ett mysrum där vi kan slappa i soffor och läsa, prata, spela spel eller kanske sova lite. Ut åker bordet man sitter och äter vid. Det kan vi göra på altanen på andra sidan huset eller i köket. Istället får vi ett extra vardagsrum och det har jag saknat sedan vi renoverade bort vårt ena. Nu saknar jag bara en Ektorp-soffa till så är det någon som har en hemma som ni vill sälja är det bara att höra av sig. Fort. För nu ska det bli klart snabbt. Ni vet vänta och ta det lugnt är ju inte min gren;-)


Trots denna gudabenådade kväll när jag helst av allt hade satt mig med en bok och en kopp kaffe (eller ett glas vin

;-) i uterummet så är det faktiskt så att jag måste jobba lite. Jag har löner att fixa med och vill jag bli klar medan det är ljust får jag sätta igång nu. Imorgon väntar nya möten och framförallt ska vi till A-C som bjudit hem oss på mat och dryck. Härligt!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards